Opret event

Introworkshop om DenOffentlige d. 24. januar

  • Hvad: Workshop
  • Hvor: Nørregade 41, 1165 København K
  • Startdato: 24.01.18 09:00
Tilmeld
 
Med dagligt fokus på det væsentlige arbejder DenOffentlige hver dag på at være mediet for tværfaglig videndeling gennem nyheder, blogs og debat. Vi ønsker at bidrage til læsernes kompetenceudvikling på tværs af institutioner, forvaltninger, ministerier, råd og leverandører i og omkring den offentlige sektor. Det gør vi ved at invitere interessenter indenfor i tema-redaktioner og ved at åbne vores CMS til godkendte udgivere, der har egne redaktører for deres indhold.
 
Den klassiske abonnementsmodel for medier, hvor der oprettes betalingsmure på indhold og i nogle tilfælde en betalingsmur for hvert nicheområde, er derfor ikke egnet til DenOffentlige. Videndeling forudsætter, at den, du deler med, har samme adgang som dig. I stedet bliver DenOffentlige skabt sammen med en lang række redaktører, der har direkte adgang til at udgive indhold mens en uafhængig redaktion supplerer med uafhængig journalistik, som dermed skaber et dynamisk medie.
 
Blandt redaktørerne på DenOffentlige kan du finde kommuner, regioner, stat, institutioner, offentlige leverandører, rådgivere og konsulenter. Alle bliver vejledt grundigt i at skrive og kommunikere på mediet, så vi hele tiden holder fokus på indhold, der er væsentligt og relevant for læserne. Vores kodeks er med til at understøtte dette fokus, så vi undgår produkt annoncering og lignende afsenderorienteret kommunikation.
 
På DenOffentlige deler alle derfor væsentlig viden med alle om alt.
 
Som udgiver hos Mediehuset DenOffentlige leverer vi et intuitivt CMS til at udgive direkte på vores medie samtidig med, at vi vejleder dig i at gøre indhold interessant. Dermed er du garanteret synlighed og et usædvanligt godt udgangspunkt for at sætte lige præcis din dagsorden. Herudover har vi samlet vejledninger og eksempler her.
 
Program
09.00-09.30: Velkomst - Kort præsentation blandt deltagere
09.30-10.15: Om DenOffentlige - Filosofi, historie og fakta
10:15-10:30: Kort pause
10:30-11:30: Case fra en aktiv aktør og meget mere
11:30-11:45: Praktisk - Hvordan ser CMS ud, hvordan publiceres artikler
11:45-12:00: Afslutning - Spørgsmål og kort evaluering
 
Kontakt udgiverchef Simon Bülow for tilmelding og personlig rådgivning.
t: 29 73 03 81

Kommunikationsansvarlig for Danmark til Nordens største velfærdskoncern

Attendo er nordens største selskab inden for sundhedspleje. Selskabet er baseret i Sverige. Virksomheden blev grundlagt i 1985 og blev den første i Sverige til at levere ældreomsorg på kontrakt. Siden starten har Attendo spredt sine aktiviteter til flere lande og nye forretningsområder. Vi har 18.000 medarbejdere i Sverige, Danmark, Norge og Finland. Vi har været 20 år på det danske marked. Vores aktiviteter inden for ældrepleje er voksende i Danmark, og vi søger nu en kommunikationsansvarlig, der ønsker at deltage i vores spændende rejse og påtage sig en bred vifte af opgaver indenfor kommunikation.

Stillingen

Som kommunikationsansvarlig bliver du talsmand/-kvinde for Attendo og varetager kontakten til medierne. Attendo skal stadigt udbygge sit stærke brand i Danmark, og du forventes at have solid forretningsforståelse, så du aktivt kan bidrage til dette. Du skal stå for alle opgaver omkring intern og ekstern kommunikation, og det er vigtigt at du kan stå fast i den modvind, der nogle gange kan vise sig i medierne. Ligeledes forventer vi, at du kan begå dig på alle typer medieplatforme. Du vil referere til vores informations- og pressechef i Sverige. Arbejdet udføres i tæt dialog med det svenske hovedkontor, hvorfor du skal kunne  forstå svensk

Opgaver

  • Udarbejde oplæg til kommunikationsstrategi for Danmark

  • Talsmand/kvinde for Attendo i Danmark

  • Løbende mediekontakt

  • Udarbejde pressemeddelelser, webtekst og anden tekst

  • Bidrage til den løbende branding af Attendo

  • Oprette og vedligeholde den danske del af Attendo på sociale medier

  • Vedligeholdelse af intern og ekstern hjemmeside

  • Tilpasse materiale på svensk til brug for kommunikation i Danmark

  • Udføre markedsføringskampagner

  • Deltage i diverse fagmesser og andre arrangementer

Krav til dig

Du har en bred viden og erfaring med kommunikation i både den kommercielle og den offentlige verden, samt hvordan den kan bidrager til at styrke virksomhedens brand og position. Ligesom andre privatdrevne aktører er Attendo en aktiv spiller i den løbende debat om velfærd, og du skal kunne lide den udfordring, der følger med at kommunikere om et emne med mange forskellige interesser. Nogle gange kan bølgerne gå højt, så du skal være fortrolig med at håndtere kritiske medier. Samtidig er det vigtigt, at du har en positiv holdning til medierne og forstår værdien af ​​at tilbyde service og tilgængelighed.

Du skal kunne arbejde selvstændigt og nyde et tempofyldt og dynamisk miljø, som hersker i en virksomhed, der stadig sætter nye løsninger i værk. Det er en selvfølge, at du er velformuleret både mundtligt og skriftlig. Du behøver ikke at være en social media strateg, men skal have erfaring med og forståelse for sociale medier, og hvordan man arbejder med dem for at nå ud med sit budskab, både proaktivt og reaktivt. Det er også vigtigt, at du er en god administrator, så du kan planlægge og gennemføre opgaverne indenfor tidsfrister og budget.

Uddannelse og erfaringer

  • Relevant akademisk uddannelse

  • Mindst 5 års relevant erfaring med kommunikation i forskellige discipliner

  • Erfaring med medierelationer

  • Erfaring med både den kommercielle og den offentlige verden

  • Erfaring med sociale medier

  • Kan forstå svensk i skrift og tale

Personlige karakteristika

  • Åben og kommunikerende

  • Ambitiøs

  • En høj stresstærskel

  • Grundig

  • Hviler i dig selv

  • Selvstændig

  • God til at få øje på hvad der skal gøres og derefter sætte det nødvendige i værk

  • Du ser muligheder og trives i et dynamisk miljø.

  • Du lærer hurtigt og er naturligt nysgerrig

  • Du ønsker at være med til at påvirke den videre rejse for en stor nordisk velfærdsforretning.

Attendo tilbyder

En udfordrende rolle i en virksomhed præget af en krævende, men venlig stemning og mange hjælpsomme kolleger. Som en af ​​de største sundheds-selskaber i Norden påtager Attendo sig et stort ansvar for at udvikle og forbedre velfærden. Vi har en klar og åben personalepolitik, hvor vores mission præger hver enkelt medarbejders rolle i virksomheden. Det virker, så Attendo er en virksomhed, hvor mange vælger at blive længe.

Jobbet skal varetages fra firmaets kontor i Pilestræde 41-43, København K

I denne rekruttering samarbejder vi med Mediehuset DenOffentlige. Har du spørgsmål til stillingen, kan du ringe til direktør Pouline Middleton på +45 60 19 14 25 eller Pressechef Charlotte Näsström Moren hos Attendo på +46 72 715 70 50.

Vi ser frem til at modtage din ansøgning med CV og følgebrev på email til post@denoffentlige.dk senest den 25. Januar kl. 23.00. Interviews forventes gennemført i uge 5 og 6

Skriv venligst i din ansøgning, at du så annoncen på DenOffentlige.dk

Opret event

Gratis workshop for udgivere

  • Hvad: Workshop
  • Hvor: Huset Venture, Skanderborgvej 277, DK- 8260 Viby J
  • Startdato: 24.03.15 13:30
Tilmeld

Gratis 3 timers workshop for aktører, der ønsker mere synlighed

  • styrk jeres profil i mediebilledet

  • skab en klar stemme i den offentlige debat

  • sæt jeres aftryk på fremtidens beslutninger

Udgivere på DenOffentlige.dk sætter dagsordenen.

DenOffentlige er på rekordtid blevet fælles medieplatform for aktører i og omkring den offentlige sektor. Det er her centrale aktører debatterer fremtidens offentlige lederskab, velfærdssamfund, socialpolitik, offentligt-privat samarbejde og meget andet væsentligt for samfundsudviklingen. Nu inviterer Mediehuset DenOffentlige nye udgivere til at være med.

Gratis kommunikationsworkshop

Mediehuset DenOffentlige tilbyder en gratis kommunikationsworkshop, der introducerer dig til nutidens mediebillede og dine muligheder gennem Mediehuset DenOffentlige’s mediekanaler. Workshoppen gør dig på tre timer i stand til at forstærke din kommunikation markant.

På den gratis workshop fortæller kommunikationschef Søren Jensen om sine konkrete erfaringer med at bruge DenOffentlige som strategisk kommunikationsplatform, og blogger Anders Dinsen vil fortælle om sine erfaringer med at sætte dagsorden i kraft af sin blog på DenOffentlige. De vil begge besvare spørgsmål om samarbejdet med Mediehuset DenOffentlige og med egne ord kunne fortælle, hvorfor DenOffentlige åbner helt nye perspektiver for nyheder, debat og netværk.  

Spar opstartsgebyr 

Deltagelse i workshoppen er uforpligtende. 

Du kan spare opstartsgebyr på kr. 9.500,- ex moms, hvis du i middelbar forlængelse af workshoppen indgår aftale om at blive udgiver på DenOffentlige.dk. 

Workshop i dit område

Ønsker du at vi arrangerer en workshop i nærheden af dig, så skriv straks til direktør Pouline Middleton og hør mere om mulighederne.

Opret event

Gratis workshop for udgivere

  • Hvad: Workshop
  • Hvor: NØRREGADE 7 B, 1. sal Videnshuset. KØBENHAVN K 1165
  • Startdato: 19.03.15 09:00
Tilmeld

Gratis 3 timers workshop for aktører, der ønsker mere synlighed

  • styrk jeres profil i mediebilledet

  • skab en klar stemme i den offentlige debat

  • sæt jeres aftryk på fremtidens beslutninger

Udgivere på DenOffentlige.dk sætter dagsorden

DenOffentlige er på rekordtid blevet fælles medieplatform for aktører i og omkring den offentlige sektor. Det er her centrale aktører debatterer fremtidens offentlige lederskab, velfærdssamfund, socialpolitik, offentligt-privat samarbejde og meget andet væsentligt for samfundsudviklingen. Nu inviterer Mediehuset DenOffentlige nye udgivere til at være med.

Gratis kommunikationsworkshop

Mediehuset DenOffentlige tilbyder en gratis kommunikationsworkshop, der introducerer dig til nutidens mediebillede og dine muligheder gennem Mediehuset DenOffentlige’s mediekanaler. Workshoppen gør dig på tre timer i stand til at forstærke din kommunikation markant.

På den gratis workshop fortæller kommunikationschef Søren Jensen om sine konkrete erfaringer med at bruge DenOffentlige som strategisk kommunikationsplatform, og blogger Anders Dinsen vil fortælle om sine erfaringer med at sætte dagsorden i kraft af sin blog på DenOffentlige. De vil begge besvare spørgsmål om samarbejdet med Mediehuset DenOffentlige og med egne ord kunne fortælle, hvorfor DenOffentlige åbner helt nye perspektiver for nyheder, debat og netværk.  

Spar opstartsgebyr 

Deltagelse i workshoppen er uforpligtende. 

Du kan spare opstartsgebyr på kr. 9.500,- ex moms, hvis du i middelbar forlængelse af workshoppen indgår aftale om at blive udgiver på DenOffentlige.dk. 

Workshop i dit område

Ønsker du at vi arrangerer en workshop i nærheden af dig, så skriv straks til direktør Pouline Middleton og hør mere om mulighederne.

Opret event

Velfærd i krise - Tesfaye og Tvede i samtale om udfordringer og muligheder

  • Hvad: Gå-hjem-møde
  • Hvor: København
  • Startdato: 03.10.14 15:30
Tilmeld
Oplev for første gang liberalisten og socialisten i samtale.
To forfattere og meningsdannere, der med hver deres afsæt provokerer og inspirerer.
Mød Lars Tvede, forfatteren bag Det Kreative Samfund, og Mattias Tesfaye, forfatteren bag Kloge Hænder.
 
 
Det siger Lars Tvede om Mattias Tesfayes bog Kloge Hænder: 

“Efter at have fået det og en del andet på plads, begynder Tesfaye at revse et samfund, der i stigende grad nedgør og forsømmer håndværksfagene til fordel for boglige fag. Dette betyder efter hans og i øvrigt også min mening, at vi får for mange akademikere og for dårligt håndværk.” 

Det siger Mattias Tesfaye om Lars Tvedes bog Det Kreative Samfund: 

“Bogens stærkeste kapitler er netop beskrivelsen af hvordan alle store civilisationer på forholdsvist kort tid er brudt sammen på grund af indre stagnation og bureaukrati, forårsaget af en begrænsning i menneskers adgang til viden, handel, ejendomsret og rejser. Og hvordan netop disse forfalds tendenser kan spores i de nuværende vestlige samfund. Jeg er enig.”

 

Læs interview med Lars Tvede her

Læs interview med Mattias Tesfaye her

 

Oplev de to debattører i live samtale den 3. oktober 2014 fra kl. 15.30 

Det sker på Comedy Zoo i København.  Begrænset antal pladser.  Skriv til salg@denoffentlige.dk for at høre gruppesalg af billetter. Skriv venligst "Tesfaye-Tvede" i emnefeltet.

Samtalen ledes af redaktør Nick Allentoft fra Mediehuset DenOffentlige.

 

Opret event

Inklusion på arbejdspladsen

  • Hvad: Konference
  • Hvor: DGI-Byen, Tietgensgade 65, 1704 København V
  • Startdato: 27.05.14 09:00
Tilmeld

SFI inviterer til heldagskonference den 27. maj 2014 i DGI-Byen.

Det er et mål, at det danske arbejdsmarked har plads til mange forskellige mennesker – også mennesker med forskellige behov og udfordringer. På jobcentrene arbejder man på at hjælpe alle til et aktivt arbejdsliv, og i virksomhederne forsøger man at få social ansvarlighed til at gå hånd i hånd med en god økonomi. Der er bred enighed om de gode intentioner.

Men hvordan står det egentlig til med inklusionen af mennesker med særlige behov på de danske arbejdspladser? Hvordan støtter jobcentre og lovgivning op, og hvor er der barrierer i systemet? Hvilke mekanismer kan hjælpe med at fastholde udsatte medarbejdere, og hvad modvirker inklusionen? Hvad kan virksomheden, ledelsen og medarbejderne gøre? Og hvor går grænsen for virksomhedernes sociale engagement?

Kom og hør Anna-Mee Allerslev, Lars Goldschmidt, Morten Binder, Maarten van Engeland, Lisbeth Pedersen og en række SFI-forskere og praktikere.

Se programmet for konferencen her

SFI-konferencen ”Inklusion på arbejdspladsen” er den tredje temakonference under overskriften ”Inklusion – en utopi?”

Prisen for deltagelse er kr. 1.300,-

 

Opret event

Generalforsamling i Den Nationale Samskabelsesbevægelse

  • Hvad: Mærkedag
  • Hvor: Universitetsvej 1, 4000 Roskilde
  • Startdato: 06.03.18 08:30
Tilmeld

Der afholdes generalforsamling i Den Nationale Samskabelsesbevægelse tirsdag d. 6. marts kl. 8.30-10.00 på RUC.

 

For nærmere information kontakt Anne-Mette Scheibel på mail as@resonans.dk

Opret event

OPS Scene Workshop 1/3

  • Hvad:
  • Hvor: Copenhagen Business School
  • Startdato: 27.02.18 09:00
Tilmeld
Samarbejde mellem private og offentlige skal stå højt på dagsordenen på Folkemødet – men også op til og efter alle er rejst fra solskinsøen.
 
På opfordring har Mediehuset DenOffentlige taget initiativ til at skabe et OPS-tema telt på Folkemødet 2018. 
 
OPS-teltet vil blive fyldt med debatter og laboratorier, der skal finde løsninger på områdets mange udfordringer og komme op med en hvidbog for offentligt private samarbejde. Ambitionen er at fremlægge udkast til en ny national strategi for offentligt privat samarbejde på Folkemødets sidste dag.
 
Initiativet giver teltets partnere en unik mulighed for være synlige og udnytte Folkemødet til at sætte aftryk, præge debatten og styrke deres netværk. 
 
Teltet faciliteres af Mediehuset DenOffentlige sammen med et team af specialister og kommunikationsfolk, der har solid indsigt i offentligt privat samarbejde. Det giver teltets partnere sikkerhed for værdi af tilstedeværelsen på Folkemødet.
 
Partnere bliver en del af en faciliteret proces, hvor I er med til at definere udtryk og indhold, og I får en individuel sparring om, hvordan jeres organisation kan få størst muligt udbytte i form af kommunikation og netværk. 
 
 
Kontakt Simon Bülow for tilmelding på simon@denoffentlige.dk
Opret event

DenOffentlige tager til Aarhus

  • Hvad: Workshop
  • Hvor: Hedeager 2, indgang C, lokale T1.17, 8200 Aarhus N
  • Startdato: 07.03.18 12:30
Tilmeld

Program

12.30-13.00: Velkomst - Kort præsentation blandt deltagere

13.00-13.30: Om DenOffentlige - Filosofi, historie og fakta

13:30-13:40: Kort pause

13:40-14:00: Eksempler fra udgivere

14:00-14:20: Praktisk - Hvordan ser CMS ud, hvordan udgives artikler

14:20-14:30: Afslutning - Spørgsmål og kort evaluering

 

Du kan læse mere om at være udgiver på DenOffentlige her.

 

For tilmelding kontakt udgiverchef Simon Bülow

e: simon@denoffentlige.dk

t: 29 73 03 81

Hver tredje kommune indsamler nu bioaffald

Bioaffald bliver i højere grad indsamlet og lavet til biogas og gødning. Ni kommuner er kommet til på et år.

I 2017 steg antallet af kommuner, der indsamler biologisk affald som kartoffelskræller, kaffegrums og kyllingeben, med 40 procent. Det viser en opgørelse fra Miljøstyrelsen.

Ved udgangen af året indsamlede 31 kommuner bioaffald. Det svarer til næsten hver tredje kommune. En af de kommuner, der kom til, var København, der sendte flere hundredtusinder grønne indsamlingskurve ud til sine borgere.

- Stor ros til kommunerne for at give borgerne mulighed for at genanvende deres madaffald. Der er ingen tvivl om, at vi skal skrue op for genanvendelsen i fremtiden, skriver miljø- og fødevareminister Esben Lunde Larsen (V) i en pressemeddelelse.

Det indsamlede bioaffald bliver brugt til at lave biogas, der giver elektricitet og varme. Affaldet bliver også omdannet til gødning, da det er rigt på næringsstoffer som fosfor, nitrogen og kulstof.

Bæredygtighed på DenOffentlige

Læs mere om bæredygtighed på DenOffentlige 

København er en af de kommuner, der i 2017 begyndte at indsamle bioaffald. I Københavns villakvarterer har det længe været muligt, men i efteråret blev det obligatorisk også i etageejendomme.

Her sendte kommunen over 300.000 indsamlingskurve ud, og samtidig blev der kørt 12-15.000 beholdere ud til baggårde og skralderum.

- Generelt har folk taget rigtigt pænt imod det. Vi har fået langt flere positive tilbagemeldinger end negative.

- De fleste synes faktisk, at det er rigtigt rart og giver god mening at indsamle deres affald, siger centerchef i Byens Drift i Københavns Kommune Lotte Stächer.

Hun fortæller, at kommunen har brugt meget energi på oplysning og information for at sikre, at indsamlingen blev vel modtaget.

- Det har vi brugt meget krudt på. Men det synes vi også, vi skylder, når vi laver så stort et indgreb i borgernes liv. 

- Vi er kommet med noget, folk skal have i deres køkken. Så skylder vi også at forklare hvorfor, siger hun.

Indsamling af biologisk affald er noget, alle danskere skal vænne sig til. Nye fælles miljøtiltag i EU betyder nemlig, at det fra 2023 bliver et krav.

- De nye direktiver indeholder nogle ambitiøse, men realistiske mål og krav, herunder separat indsamling af organisk affald fra husholdninger. De kommuner, der allerede har indført sortering af organisk affald, har nu en fordel ved at være frontløbere, siger Esben Lunde Larsen.

 

Emneord: Bioaffald, Biogas, Gødning, Esben Lunde Larsen, 230118
Ritzau på DenOffentlige.dk Redaktionen på DenOffentlige har valgt Ritzau som primær leverandør af uafhængigt redaktionelt indhold....
Aktivitet: Artikler: 6195

Er du også aktiv i og omkring den offentlige sektor, så læs om mulighederne for at blive udgiver på DenOffentlige.dk her.
Læs mere her