KvikSv@r – på vej til kun én indgang til kommunen

Fra i dag står godt 20 medarbejdere i Ringkøbing-Skjern Kommune klar til at svare på en række spørgsmål inden for borgerservice-området – så borgerne slipper for at blive omstillet til forskellige medarbejdere.

KvikSv@r kan give svar på spørgsmål om pladsanvisning for børnepasning og borgerservice-spørgsmål som eksempelvis lægekørsel for pensionister, barsel, pas, kørekort og begravelseshjælp.

Borgerne kan bruge Kviksv@r på to måder. Dels kan de selv søge svar via et tydeligt orange link øverst på kommunens hjemmeside www.rksk.dk, og dels kan de ringe på 9974 2424.

Medarbejderne i KvikSv@r laver ikke sagsbehandling. De svarer udelukkende på spørgsmål, så borgerne selv kan betjene sig videre. Hensigten er, at borgerne kan få et svar her og nu, og at flere borgere let bliver ledt til en eventuel selvbetjeningsløsning eller til at finde svaret på KvikSv@r næste gang. Hvis der skal laves egentlig sagsbehandling, bliver borgerne naturligvis ledt videre til rette vedkommende.

Med tiden er det meningen, at borgerne også skal kunne få svar på andre spørgsmål i KvikSv@r.

Ringkøbing-Skjern Kommune på DenOffentlige.dk Ringkøbing-Skjern Kommune
Aktivitet: Artikler: 38 | Kompetenceområder: 1

Er du også aktiv i og omkring den offentlige sektor, så læs om mulighederne for at blive udgiver på DenOffentlige.dk her.
Læs mere her

Bring en kommentar

DenOffentlige.dk opfordrer alle til at tage del i debatten. Men hold den gode tone, hold dig til temaet, og undgå irrelevante links, personlige angreb og indhold af markedsføringsmæssig karakter. Alle vores debatter modereres af redaktionen.

Mest læste

Seneste kommentarer

Nyhedsbrevet fra DenOffentlige