Zealand Care overtager Seniorland

Velfærd

14/03/2011 00:00

Birgitte Kræmmergaard

Zealand Care har den 11. marts 2011 overtaget Seniorland, som er en veletableret kæde med salg af udstyr til ældre og handicappede.

Seniorland og Zealand Cares aktiviteter på det private marked, som udover butikkerne også omfatter handel på internettet, vil blive slået sammen og videreført under navnet Seniorland. Dette vil ske efter de høje service- og kvalitetsprincipper, som har været gældende for begge virksomheder.

Zealand Care ser udvidelsen som en naturlig videreudvikling af virksomhedens mangeårige samarbejde med det offentlige indenfor hjælpemidler og service til nu også at omfatte salg og udlejning til private borgere.

Administrerende direktør Bjarne Henneman udtaler: "Vi har gennem et stykke tid set, at markedet for salg af hjælpemidler og andet udstyr til ældre og handicappede var voksende. Med købet af Seniorland får vi mulighed for at tilbyde vores kunder den bedste rådgivning og serviceaftaler gennem en landsdækkende kæde af specialforretninger i samarbejde med Zealand Cares eksisterende serviceorganisation".

Som led i udvidelsen åbner Zealand Care under butiksnavnet Seniorland en ny stor butik med hjælpemidler på Falkoner Allé på Frederiksberg. I butikken, som åbner i april måned, vil ældre og handicappede kunne få kvalificeret rådgivning og service, ligesom der vil være et stort udvalg af varer til forskellige brugssituationer i hverdagen, fx mobilitetshjælpemidler, ting til badeværelset og køkkenet, møbler, tekniske produkter samt et mindre sortiment til velvære. Ting der gør livet lettere!

Butikken vil være indrettet indbydende og inspirerende. Det er desuden planlagt at afholde temadage, hvor kunderne inviteres til at høre foredrag om mange forskellige emner som fx gigt, kost og motion.