Zealand Care støtter DIF Soldaterprojektet ”Alpincamp 2012”

Velfærd

21/11/2012 15:13

Birgitte Kræmmergaard

Zealand Care støtter DIF Soldaterprojektet ”Alpincamp 2012” I uge 48 afholdes Alpincamp 2012 på Kaunertaler Gletcher i Østrig og Zealand Care er med

Alpincampen er arrangeret af Danmarks Idræts-Forbund Soldaterprojekt i tæt samarbejde med bl.a. landsholdsskiløber Ulrik Nyvold (rygmarvsskadet – sitski) samt nuværende og tidligere østrigske landsholdsskiløbere.

DIF Soldaterprojektet gennemføres som et samarbejde mellem Dansk Handicap Idræts-Forbund (DHIF) og Dansk Militært Idrætsforbund (DMI). Projektet har til formål at udvikle idrætstilbud til de sårede soldater, der har betalt en høj pris under udsendelse i internationale militære missioner.

Skiløb kan foregå i sitski og på proteser. Formålet med skicampen er at give motivation til et aktivt alpint liv på trods af et handicap. Campen er for personer, der har mod på at prøve skiløb og udfordre sit handicap. Det er samtidig håbet, at campen kan være med til at give de sårede soldater nye sociale relationer og større livskvalitet.
Større livskvalitet er netop grundstenen i Zealand Care, hvis mission er at give mennesker, med en funktionsnedsættelse, flere muligheder i hverdagen.
Zealand Care ønsker aktivt at deltage i udviklingen af tilbud,
der giver borgere større frihed og flere handlemuligheder.
Udover at være sponsor for DHIF har Zealand Care derfor
valgt at støtte dette projekt ved at sende Peter Balle, ergo-
terapeut hos Zealand Care A/S, af sted på Alpincamp 2012.
Udover sin uddannelse som ergoterapeut er Peter uddannet professionel skiinstruktør og national uddanner i den danske skiskole.
Peters rolle i projektet er at være hjælper for udøverne, hvor han kombinerer sin ergoterapeutiske baggrund med sin uddannelse som skiinstruktør.
Følg Peters oplevelser og se billeder på hans blog.
Adressen er:
www.zealandcare.blogspot.dk