Efterlyser national plan for sundhedsvæsnet

Den samlede danske sundhedsindustri lancerer nu 19 konkrete punkter, der skal skabe et dansk sundhedsvæsen i verdensklasse. Målet er, at danskerne skal leve to år længere, og at Danmark bliver den førende leverandør af sundhedsteknologiske løsninger til det globale marked.

Hent hele oplægget her

Den nye regering bør nedsætte et stort fælles samarbejdsforum med alle relevante parter, der inden udgangen af 2012 fremlægger en national strategi for fremtidens sundhedsvæsen.

Sådan lyder den fælles opfordring fra IT-Branchen, Lægemiddelindustriforeningen, Medicoindustrien, og DANSK BIOTEK.

"Danmark skal være et udstillingsvindue for omverdenen, når det gælder innovativ brug af it i sundhedsvæsnet. Hvis vi sætter klare ambitiøse mål, bør Danmark inden for en kort årrække kunne opnå en eksport af sundheds-it løsninger og know-how, som langt overstiger de nationale offentlige udgifter til sundheds-it. Det skaber vækst, eftertragtede jobs og skatteindtægter," siger IT-Branchens adm. direktør Morten Bangsgaard.

DenOffentlige.dk på DenOffentlige.dk Bliv medlem af DenOffentlige og vær med til at skabe debatten, dele viden og fremme en god udvikling i samfundet....
Aktivitet: Artikler: 1359 | Events: 31 | Kompetenceområder: 5

5 seneste job