”Vi har ramt lige ind i et behov hos vores kunder, og vi er selvfølgelig glade for, at de så hurtigt har taget app’en til sig. Det har længe været et ønske fra vores kunder at gøre det nemmere og hurtigere at købe Mobilbilletter og Mobilklippekort, og de har virkelig taget tilbuddet til sig,” forklarer salgsdirektør i DSB S-tog, Niklas Marschall.
Nem at bruge
App’en er fuldt integreret med Rejseplanen. Det vil sige, at når man klikker sit bestemmelsessted frem, fortæller app’en, om man skal med toget, bussen eller Metro for at komme hurtigst frem.
Samtidig er køb via app’en knyttet op til kundernes betalingskort, f.eks. Dankort, og for at lette betalingsprocessen skal man kun én gang indtaste sine betalingsoplysninger – derefter kan man med få tryk bestille sin billet eller sit klippekort.
Mobilklippekort kun via app’en
På baggrund af tilstrømningen til app’en, som er nemmere og hurtigere at bruge, er salget af Mobilbilletter og Mobilklippekort steget generelt. Samtidig er salget via SMS markant på vej ned både mht. Mobilbilletter og Mobilklippekort. Især Mobilklippekort vælger kunderne nu at købe via app’en.
”Vores kunder har været glade for Mobilklippekortet, og med app’en er det gjort endnu mere overskueligt og nemmere at købe Mobilklippekortet med sin mobil, og det har passagerne fundet ud af. App’en har så at sige udkonkurreret salget af klippekort via SMS, som var et pilotforsøg, som nu udløber, ” siger centerchef i Movia, Anders Due.
Allerede købte Mobilklippekort via SMS kan stadig bruges på SMS, indtil de udløber.
App’en Mobilbilletter Hovedstaden kan hentes i Apples App Store og i Google Play (tidligere Android Market).
Man kan stadig købe Mobilbillet via SMS, og man kan købe papirklippekort i billetsalg, billetautomater og på nettet.
Vil man stadig købe Mobilbillet via SMS, kan man se hvordan her.