Mads Bryde Andersen ny næstformand for Radio- og tv-nævnet

Professor, dr. jur. Mads Bryde Andersen bliver næstformand i Radio- og tv-nævnet, efter at Jan Schans Christensen har bedt om at blive afbeskikket, da han skal prøvevotere med henblik på at indtræde som dommer i Højesteret. Mads Bryde Andersen (f. 1958) er tidligere advokat og har siden 1991 været juridisk professor ved Københavns Universitet og haft en række hverv inden for bl.a. It-ret og ophavsret.
Kulturminister Uffe Elbæk siger:

”Jeg er glad for, at en juridisk kapacitet som Mads Bryde Andersen vil indtræde som næstformand i Radio- og tv-nævnet og dermed løfte arven efter Jan Schans Christensen, som har ydet en stor og særdeles kompetent indsats i nævnet.”

DenOffentlige.dk på DenOffentlige.dk Bliv medlem af DenOffentlige og vær med til at skabe debatten, dele viden og fremme en god udvikling i samfundet....
Aktivitet: Artikler: 1359 | Events: 31 | Kompetenceområder: 5

5 seneste job