Erhvervsliv får nu én nem indgang til Randers kommune

Slut med kommunale forhindringsløb og besvær med at finde rundt i reglerne. Nu skal virksomheder i Randers Kommune opleve et mere service- og kundeorienteret miljø hos Randers Kommune. Det sker med oprettelsen af konceptet Erhvervsservice. Et erhvervsservice team betjener fremover erhvervslivet med alt fra byggesager og tilladelser til etablering og svar på enkeltspørgsmål.

Målet er høj erhvervsvenlighed, kvalitet og korte sagsbehandlingstider


”Erhvervsmiljøet i Randers Kommune skal blive endnu mere serviceminded. Det er væsentligt, at virksomheder får en stærk og hurtig service hos kommunen. Samtidig sænker vi jo dækningsbidraget med vores budgetforlig. Vores mål er, at Randers er attraktiv som erhvervskommune. Vi betragter virksomhederne som kunder, der skal opleve et serviceorienteret miljø,” siger Daniel Madié (K), formand for erhvervsudvalget i Randers Kommune.

Specialiseret team
Teamet Erhvervsservice består fra start af fire sagsbehandlere med hver deres profil inden for erhvervsområdet. Uanset hvilket spørgsmål en virksomhed ønsker at få afklaret hos Randers Kommune, kan det fremover ske ved henvendelse til Erhvervsservice. Teamet er dannet af medarbejdere fra afdelingen Erhverv og Udvikling og forvaltningen Miljø og Teknik, og går på tværs af kommunens mange forvaltningsområder. Målet er at sætte fokus på virksomheden i dens helhed og levere en høj service og hastighed i sagsbehandlingen.

Den hele virksomhed
”Det handler om virksomhederne og om at ændre vores tilgang til virksomheder fra at have fokus på et enkelt fagområde til at have fokus på den hele virksomhed i vores service. Erhvervslivet skal simpelthen opleve, at vi er nemme at komme i kontakt med, at vi lytter og hjælper med at finde løsninger. Hvis en virksomhed henvender sig med ét spørgsmål, for eksempel for at søge en byggetilladelse, så finder vi ud af, om virksomheden også skal have yderligere tilladelser og hjælper med det samme, ” fortæller Lene Andersen, direktør for Miljø og Teknik i Randers Kommune.

Erhvervsvenlig kommune
”Vækst og udviklingen af kommunens erhvervsliv handler om langt mere end planlægning og udviklingsprojekter. Det handler i høj grad om den daglige kontakt mellem kommune og virksomheder. Miljø- og teknikforvaltningen har mange af de opgaver, som erhvervslivet henvender sig til en kommune omkring. Derfor har vi sammen set nærmere på, hvordan servicen over for erhvervslivet kan forbedres. Med det nye serviceteam har vi nedbrudt grænserne mellem de to afdelinger. Vi har fået en enhed, der arbejder på tværs for at sikre en hurtigt og effektiv betjening af erhvervslivet, ” fortæller Dennis Jensen, der er chef for Erhverv og Udviklingsafdelingen.

Det nye erhvervsserviceteam tæller fire konsulenter, som er udvalgt på baggrund af en intern ansøgningsrunde. Alle er vant til at servicere det lokale erhvervsliv inden for hvert deres arbejdsområde. Samtidig har de været ansat i Randers Kommune gennem en årrække. Dermed har de et indgående kendskab til kommunen og vilkår for virksomhederne.

Teamet kan kontaktes direkte på telefon: 8915 1600 eller via e-mail: erhvervsservice@randers.dk

Henvender en virksomhed sig til andre dele af den kommunale organisation, vil henvendelsen blive vendt med teamets konsulenter. Målet er smidig, effektivt og sikker sagsbehandling.

Erhvervsservice går i luften 28. februar 2013. Se www.erhvervsservice.randers.dk

Randers Kommune på DenOffentlige.dk Randers Kommune
Aktivitet: Artikler: 146 | Kompetenceområder: 1

Er du også aktiv i og omkring den offentlige sektor, så læs om mulighederne for at blive udgiver på DenOffentlige.dk her.
Læs mere her

Få mere af det væsentlige

DenOffentliges nyhedsbrev udkommer alle hverdage med:

  • Overblik
  • Videndeling
  • Nyheder
  • Inspiration
  • Debat
BLIV EN DEL AF DENOFFENLIGE

5 seneste job

TILMELD NYHEDSBREV

Få også tema-nyhedsbrevene: