Bisidderhjælpen snød med anmeldelser på Trustpilot

Mange dårlige anmeldelser på Trustpilot fik det private socialrådgiverfirma Bisidderhjælpen til at lægge falske positive anmeldelser ind. Trustpilot har nu slettet omkring 100 anmeldelser

Anmeldelsessitet Trustpilot har fjernet ca. 100 anmeldelser af Bisidderhjælpen, der alle var fabrikeret. Hos den juridiske afdeling i Trustpilot er man stadig i færd med at undersøge virksomheden, så sagen er ikke afsluttet.

Annemiek Wilson, senior communications manager i Trustpilot bekræfter:

"Vi har fjernet en række anmeldelser fra Bisidderhjælpens Trustpilot-profil, da de var fabrikeret. Det er naturligvis et brud på vores retningslinjer. I dette tilfælde er sagen blevet overført til vores juridiske afdeling, og vi har sendt et advokatbrev til virksomheden, hvor vi gør det helt klart, at de øjeblikkeligt skal stoppe med at bryde vores retningslinjer, og vores undersøgelse af virksomheden fortsætter."

 

Medarbejderne sagde fra

Ifølge flere tidligere medarbejdere er Bisidderhjælpen allerede i januar blevet konfronteret med, at der pludselig lå anmeldelser fra mennesker, som aldrig havde været kunder hos Bisidderhjælpen. Medarbejderne fik først at vide, at de tog fejl, men senere ændrede Direktør Pia Larsen forklaring og fortalte, at det skyldtes en marketingsmedarbejder, der havde været lidt for smart.

De falske anmeldelser blev ikke fjernet efter at medarbejderne havde konfronteret ledelsen med, at de var opmærksom på de falske anmeldelser, selvom ledelsen havde indrømmet, at meddelelserne var falske.

Det var først da flere medarbejdere og kunder et par måneder senere kontaktede Trustpilot og orienterede om de falske anmeldelser, at Bisidderhjælpen blev pålagt at fjerne dem.

 

Tilbød at slette regning efter kritisk anmeldelse

Iben Mikkelsen havde efter en dårlig oplevelse med Bisidderhjælpen skrevet en anmeldelse på Trustpilot og givet firmaet 1 af 5 stjerner. Hun beskriver til Mediehuset den Offentlige, at hun fik et flabet svar tilbage, og at hun derfor vælger også at anmelde Bisidderhjælpens svar til hende.

Sagen om Bisidderhjælpen Aps

Alle artikler i sagen om Bisidderhjælpen Aps bliver samlet på denne side. 

Bisidderhjælpen ændrer herefter deres oprindelig svar på Trustpilot. Et par dage senere bliver Iben ringet op af Bisidderhjælpen, der tilbyder hende at slette hendes regning, hvis hun derimod sletter sine dårlige anmeldelser på Trustpilot.

Pia Larsen fra Bisidderhjælpen siger til DenOffentlige, at det var hendes samarbejdspartner omkring markedsføring, der har lavet de falske anmeldelser.

- De har fået en kraftig advarsel, siger hun.

 

FAKTA: Sådan skrev Iben Mikkelsens til Bisidderhjælpen:
Min mand og jeg har drøftet din telefoniske henvendelse fra i går, hvor du opfordrer til, at jeg skal slette mine anmeldelser på Trustpilot imod at få mine penge retur. Jeg har det noget ambivalent, da jeg synes, jeg har givet en meget fair anmeldelse og har beskrevet det præcist, som jeg har oplevet det og intet andet. Hvorimod jeg synes, at det svar, som du åbenbart har skrevet (som nu er slettet) forholder sig anderledes.

Vi er en presset familie, som har brug for, at tingene glider og at der er retfærdighed i de ting der foregår.
Derfor takker jeg nej  tak til dit tilbud, da jeg ikke synes det dækker mine faktiske udgifter samt den rent menneskelige omkostning.

 

Emneord: Bisidderhjælpen, private socialrådgivere, Socialrådgivere, Socialkrise. Socialkrisen, 130319
Den Offentlige på DenOffentlige.dk Du er DenOffentlige!...
Aktivitet: Artikler: 233 | Events: 5

Er du også aktiv i og omkring den offentlige sektor, så læs om mulighederne for at blive udgiver på DenOffentlige.dk her.
Læs mere her

Få mere af det væsentlige

DenOffentliges nyhedsbrev udkommer alle hverdage med:

  • Overblik
  • Videndeling
  • Nyheder
  • Inspiration
  • Debat
BLIV EN DEL AF DENOFFENLIGE

5 seneste job

TILMELD NYHEDSBREV

Få også tema-nyhedsbrevene:

Læs også