Københavns Lufthavn er den bedste i verden til at gøre reklame for sig selv overfor flyselskaberne.
Den danske lufthavn er blevet kåret som verdens bedste i Las Vegas, USA. Det skriver nyhedsbrevet Check-In.dk.
Lufthavnen blev kåret som den bedste lufthavn i verden til rutemarkedsføring blandt lufthavne i kategorien mellem 20 og 50 millioner passagerer.
- Vi er nu blevet valgt til verdens bedste lufthavn indenfor business-to-business markedsføring. Det er vi rigtig glade for og stolte af, siger administrerende direktør Thomas Woldbye fra Københavns Lufthavn til nyhedsbrevet.
- I begrundelsen for tildeling af prisen nævnte man specifikt lufthavnens evne til at tiltrække både netværksselskaber og lavprisflyselskaber, siger han.
København vandt over Seoul-Incheon International Airport, Kunming Wujiaba International Airport, Munich Airport, Moskva-Sheremetyevo International Airport og Vienna International Airport.
- Der er en række flyselskaber, der har bekræftet, at det vi gør, er det rigtige. Vi skal i fremtiden leve af at tiltrække mange forskellige flyselskaber, og derfor er det ekstra vigtigt, at det er flyselskabernes valg af Københavns Lufthavn, siger lufthavnsdirektøren.
Komitéen begrunder valget med, at Københavns Lufthavn både har været i stand til at tiltrække en betydelig trafik fra Norwegian som lavprisflyselskab samtidig med, at man har udviklet lufthavnen som knudepunkt for de større selskaber.
/ritzau/