Digital turistinformation via touchskærme

08/10/2012 12:07

Karsten Peier

Lettere adgang til turistinformation og bedre markedsføring af oplevelser Moderne turister er mobile, digitale og online, og det vil Holstebro Kommune indrette den fremtidige turistinformation efter. Byrådets Udvalg for Erhverv og Turisme har besluttet, at der skal sættes 30 nye digitale touchskærme op rundt i kommunen.

- Vi er i gang med at revurdere vores turistinformation, så vi fremover i højere grad kan møde turisterne dér, hvor de er. Via bl.a. de digitale touchskærme vil vi lette adgangen til turistservice og turistinformation. Det giver os øgede muligheder for at markedsføre de mange tilbud om oplevelser, der er i kommunen. Vi vil samarbejde med de lokale turistforeninger om udpegningen af de steder, hvor skærmene skal placeres, siger formanden for Udvalget for Erhverv og Turisme, John Thorsø.

Den digitale markedsføring af turismen i kommunen sker i dag gennem hjemmesiden www.visitholstebro.dk , Oplev Holstebro-siden på Facebook og app’en Oplev Holstebro. Derudover udarbejdes der et højsæsonprogram, der formidles digitalt og via turistaktørerne.

På dansk, tysk og engelsk

De digitale touchskærme kan bruges til interaktiv turistinformation og turistservice. Ved at bruge skærmene kan turisterne finde oplysninger om bl.a. spisesteder, attraktioner, aktiviteter, begivenheder, muligheder for overnatning og en lang række praktiske oplysninger. Sproget på skærmene bliver dansk, tysk og engelsk.

- Skærmene stilles op på udvalgte steder, hvor turisterne samles. De vil også gøre brug af QR-koder, filmklip og en hotline. Dermed vil der være mulighed for at tage turistinformationen med sig på en mobil enhed. Det har også den fordel, at en ny event eller oplevelse lynhurtigt kan spredes og markedsføres via alle 30 skærme i hele Holstebro Kommune, siger chef for erhvervs- og turismeudvikling, Susanne Toftegaard Hansen.

Mest Læste

Annonce