-
Femern A/S har tildelt entreprenørvirksomheden M.J. Eriksson A/S en kontrakt på tømning af Strandholm Sø på byggepladsen for den kommende Femern-forbindelse.
-
Udbygningen af Rønne Havn har vakt interesse hos danmarkshistoriens største bygge-projekt
-
Forberedelserne til Femern-byggeriet er i fuld gang i Rødbyhavn.
-
Det gamle godsbaneterræn ved Rødbyhavn vil fremover være hjem for 10 geder, der holder buske og træer nede omkring de nye vandhuller, der er erstatningsnatur på Femern-projektet.
-
Femern A/S forbereder sig på danmarkshistoriens største anlægsbyggeri.
-
Femern A/S har prækvalificeret fem virksomheder til tømning af Strandholm Sø ved Rødbyhavn.
-
Femern A/S og Museum Lolland-Falster inviterer til Åben Udgravning den 30. juli for at markere opstarten af de arkæologiske forundersøgelser til Femern-projektet.
-
Lolland Kommune har givet tilladelse til indvinding af vand fra tre nye vandboringer, der skal levere størstedelen af det nødvendige vand til Femern-byggeriet.
-
Gemmer der sig arkæologiske hemmeligheder på bunden af en sø ved Rødbyhavn? Det skal undersøges som led i forberedelsen af verdens længste sænketunnel.
-
Unge mennesker under uddannelse vil bidrage til at bygge verdens længste sænketunnel og en ny trafikal rygrad i Europa.
-
Livet i Femern Bælt vil få glæde af to nye stenrev i forbindelse medbyggeriet af Femern-forbindelsen
-
Femern A/S, bygherren på Femern-tunnelen, inviterer 12. juni danske natur- og miljøorganisationer til dialogmøde for at fortælle om den nye natur, som Femern A/S etablerer, og for at inddrage NGO’ernes ekspertise.
-
Femern A/S har underskrevet kontrakt om byggemodning af byggepladsen for den kommende Femern Bælt-forbindelse.
-
Job, eksport, turisme og samarbejde: Gevinsterne ved en Femern Bælt-tunnel er i fokus på international konference, hvor mere end 600 deltagere fra hele regionen samles for udviklingen af den fremtidige Femern Bælt-region.
-
Før arbejdet byggeriet af Femern-tunnelen kan gå i gang, skal den store byggeplads øst for Rødbyhavn på Lolland undersøges for oldtidsfund. Til sommer går arkæologerne i gang.
-
Den 18 kilometer lange tunnel mellem Rødbyhavn på Lolland og den tyske ø Fehmarn er verdens længste sænketunnel og verdens længste tunnel under vand med både vej- og togbaner.
-
Regeringen (V, LA og K), Socialdemokratiet, Dansk Folkeparti, Radikale Venstre og Socialistisk Folkeparti har besluttet at fremrykke konkrete anlægsforberedende aktiviteter på den faste forbindelse over Femern Bælt. Det vil bl.a. styrke tidsplanen for den kommende anlægsfase, og noget af den allerede tildelte EU-støtte vil blive udnyttet.
-
Det er en udbredt opfattelse på Lolland og på Rådhuset i Maribo, at Femern bliver en game-changer, men det kræver hårdt arbejde, da gevinsterne ikke kommer af sig selv. Lolland kommunes projektleder på Femern, Lars Kroer udtaler sig således: "Kommunen skal have mest muligt ud af projektet for Lolland."