Læreres og pædagogers læring skal i centrum

Tre år efter skolereformen: Nu skal lærere og pædagogers læring i centrum. Udviklingen af elevernes læring går gennem ledelsen af de lærende lærere og pædagoger.

Kronikken har været bragt på kommunen.dk den 7. august 2016.

Emneord: Ny folkeskole, Folkeskolereformen, COK, Læringsformer, Digital læring, Pædagoger, Folkeskolelærere, Læringsmål, Læringsfællesskaber, Niels Åkerstrøm, Justine Grønbæk Pors, Program for læringsledelse, Skoleavisen nr 4, Skoleavisen
COK på DenOffentlige.dk COK er en aktiv del af den kommunale velfærdsudvikling. COK er kommunernes kompetencecenter i forening, og vores vigtigste opgave er at understøtte kommunernes drift og udvikling gennem kompetence...
Aktivitet: Artikler: 129 | Events: 5 | Kompetenceområder: 2

Er du også aktiv i og omkring den offentlige sektor, så læs om mulighederne for at blive udgiver på DenOffentlige.dk her.
Læs mere her

Få mere af det væsentlige

DenOffentliges nyhedsbrev udkommer alle hverdage med:

  • Overblik
  • Videndeling
  • Nyheder
  • Inspiration
  • Debat
BLIV EN DEL AF DENOFFENLIGE

5 seneste job

TILMELD NYHEDSBREV

Få også tema-nyhedsbrevene:

Læs også

  • 09.04.19 Uddannelse
    COK investerer i nye uddannelser

    Med et overskud på knap 2 mio. kr. er COKs regnskab afsluttet og godkendt. COKs bestyrelse har valgt at anvende overskuddet på at udvikle nye uddannelsesforløb i samarbejde med landets kommuner.

  • 16.03.19 Ledelse
    Klaus Majgaard: Bryd styring op i tre rum

    Vend styringen på hovedet, lyder det fra bl.a. Anders Bondo Christensen. Jamen, hvad nu hvis vi bryder den op og skaber tre rum, hvortil styringen skal tilpasses, foreslår Klaus Majgaard.

  • 24.10.18 Ledelse
    Giv plads til at træne de tværfaglige kompetencer

    Et succesfuldt tværfagligt samarbejde kræver koblingskompetencer – at ledere og medarbejdere på tværs af organisationen er i stand til at kommunikere, koordinere og kooperere. Men det kommer ikke af sig selv, siger professor. Hør mere på konference.

  • 04.10.18 Europa
    Faglig ledelse hjælper dagtilbudslov på vej

    I anledning af den nye dagtilbudslovgivning har COK sat to dagtilbudsledere fra Frederiksberg Kommune i stævne. Hvad forventer de af den nye lov? Og hvilke udfordringer ser de i forbindelse med implementeringen

  • 12.09.18 Uddannelse
    Ny forskning: Særligt to grupper har stor fordel af flere timer i folkeskolen

    Især børn med kortuddannede forældre og børn med ikke-vestlig baggrund klarer sig bedre fagligt, når de får flere timer på skoleskemaet i hele deres skoletid. Det dokumenterer VIVE og ROCKWOOL Fondens Forskningsenhed i en ny videnskabelig undersøgelse.