Nyt medie for det offentlige

Her på medieplatformen er der helt nye muligheder for kommunikation mellem aktører i og omkring hele den offentlige sektor. Fremover kan kommuner, regioner, ministerier, styrelser, organisationer, leverandører og alle andre med interesse i den offentlige sektor selv publicere deres budskaber. På en platform, der er gratis for læserne, og i øvrigt også omfatter en uafhængig redaktion.

Nu kan alle offentlige aktører give deres besyv med uden filter, når debatten raser om eksempelvis gaver til offentlige chefer. Kommuner, eksperter og politikere har fået en hurtig og nem adgang til at bidrage til debatten om eksempelvis udkantsdanmark. Interesseorganisationer har fået en nem og saglig adgang til at fremme budskaber åbent og direkte overfor beslutningstagerne.

Med budskabet ”for verdens bedste offentlige sektor” er medie- og netværksplatformen denoffentligesektor.dk lanceret.

Nyt bud på onlinemedie

”Vi har skabt et på mange måder helt nyt bud på en medie- og netværksplatform. Med denoffentligesektor.dk har vi åbnet dørene for brugerne men samtidig fastholdt det uafhængige redaktionelle indhold,” fortæller Nick Allentoft, der står bag initiativet.

Koblingen mellem det uafhængige medie og brugernes mulighed for selv at publicere indhold udfordrer journalistikken og hælder benzin på dynamikken i en medieplatform.  

”Hos os er det slut med at publicere andres pressemeddelelser som en uafhængig artikel med journalistens navn. Pressemeddelelsen vil ligge synlig for brugerne, og alle kan se, hvem afsenderen er. Det stiller helt nye krav til den uafhængige journalistik, og bidrager til en mere direkte, åben og ærlig debat,” siger Nick Allentoft, der er medieiværksætter og uddannet journalist.

En pressemeddelelse kan motivere en redaktionel historie eller et blogindlæg helt uafhængigt af hinanden, men alligevel afhængigt, fordi læserne let kan se, hvem, der er afsender på det konkrete indhold.

Nye muligheder for kommunikation

”Vi ønsker med vores nye medie- og netværksplatform at tilbyde og konstant skabe nye muligheder for information og debat i hele den offentlige sektor. Med platformen ophæver vi grænserne mellem kommuner, regioner, stat, interesseorganisationer, leverandører og eksperter. Hos os kan en historie fra en aktør få sit eget liv hos andre aktører, fordi vi giver plads til alle parter,” fortæller iværksætter Nick Allentoft.

Initiativet er skabt på grundlag af mange års erfaringer med medier for offentlige beslutningstagere og et helt liv som engageret i samfundsudviklingen. Disse erfaringer er koblet med indsigt i mediebranchen og grundige analyser af styrker og muligheder ved at tænke online netværksmuligheder ind i en medieplatform.

Gratis for læserne

Medie- og netværksplatformen denoffentligesektor.dk er gratis for læserne, og udfordrer dermed debatten om, hvem, der skal betale for indholdet.

”Vi gør op med et pudsigt dogme i den offentlige sektor, hvor man i årevis har accepteret dyre abonnementer for at få lov til at læse sine egne historier. Det interessante er, at få flest mulig til at læse de gode budskaber, som offentlige aktører har.  Hos os mener vi, at barrieren for at betale er lavest hos de aktører, der vil af med et budskab. Derfor er vores indhold gratis for læserne, mens vi så disciplinerer og kvalitetssikrer produktionen af indhold ved at introducere betaling for at publicere indhold.

For mere information

* Nick Allentoft på telefon 22 23 18 40

* epost: [email protected]

DenOffentlige.dk på DenOffentlige.dk Bliv medlem af DenOffentlige og vær med til at skabe debatten, dele viden og fremme en god udvikling i samfundet....
Aktivitet: Artikler: 1359 | Events: 31 | Kompetenceområder: 5

Er du også aktiv i og omkring den offentlige sektor, så læs om mulighederne for at blive udgiver på DenOffentlige.dk her.
Læs mere her

Få mere af det væsentlige

DenOffentliges nyhedsbrev udkommer alle hverdage med:

  • Overblik
  • Videndeling
  • Nyheder
  • Inspiration
  • Debat
BLIV EN DEL AF DENOFFENLIGE

TILMELD NYHEDSBREV

Mest læste

Seneste kommentarer