Anna Mee efter 100 dage: Det vil jeg kæmpe for

14/04/2011 11:31

Anna Mee Allerslev (R) har været borgmester i 100 dage og er klar med sin vision for arbej-det de næste tre år og nye konkrete udspil. Målet er, at mangfoldighed og beskæftigelse skal føre til vækst og livskvalitet i København.

”En hovedlinje på beskæftigelsesområdet er, at vi tør prøve nye veje. Der er ingen tabuer, ideologi-er og hellige køer. Det handler om at få de ledige i job. Hurtigt, effektivt og meningsfyldt. Derud-over skal vi have gang i væksten, og derfor satser vi på at gøre København til den mest attraktive by for virksomheder, højtuddannet arbejdskraft og iværksættere,” siger Anna Mee Allerslev

”Vi er allerede gode på beskæftigelsesområdet i København i forhold til de kommuner vi sammen-ligner os med, men det er ikke nok at være gode, vi vil være de bedste, og det er ikke nok at være de bedste, vi vil også være kendt som de bedste,” tilføjer hun.

Netop i disse dage lanceres et stort virksomhedsfremstød, hvor Jobcentret i København kontakter 1000 virksomheder med målet om at indgå forpligtende partnerskaber om at få ledige i job.

En ny dagsorden for integration
På integrationsområdet er inklusion og mangfoldighed i centrum, og den nye borgmester er optaget af at gøre mangfoldighed til vækst og livskvalitet.

”Jeg ønsker, at København skal være Europas mest mangfoldige og inkluderende storby. En by skal kendes på den måde, vi behandler hinanden og især vores minoritetsgrupper. Vi vil en anden dags-orden end regeringen, og vi vil gøre mangfoldighed og inklusion til motor for vækst og livskvalitet i København,” siger Anna Mee Allerslev

Anna Mee lancerer i de kommende dage et mangfoldighedscharter, hvor virksomheder, kulturliv og almindelige københavnere kan forpligte sig på at fremme inklusion og mangfoldighed i København.

Anna Mees overskrifter for det politiske arbejde er:

1. København skal være kendt for Danmarks bedste jobindsats
2. København skal skabe fremtidens arbejdsmarked
3. København skal sikre en uddannet arbejdsstyrke til fremtiden
4. København skal være Europas mest mangfoldige og inkluderende storby
5. Alle bydele i København skal være attraktive og kendt for noget særligt.