Easy Screen i drift på Svendborg Bibliotek

05/07/2010 14:20

Administrator

Digital identitet og tilstedeværelse i det fysiske rum.

Inlead Media A/S har netop sat Easy Screen i drift på Svendborg Bibliotek. Som afløser for det hedengangne Sirpa, forsætter biblioteket med at bruge storskærmen som aktiv kanal overfor deres brugere, nu med EasyScreen.  Skærmen afspejler nu den nye digitale identitet, og således er der en fornuftig sammenhæng mellem denne og Svendborg Biblioteks kommende hjemmeside.

Samarbejde bagved skærmen.
I den resterende del af 2010 vil Svendborg Bibliotek hjælpe os med værdifuldt feedback så vi kan videreudvikle mere funktionalitet til produktet.

Kort om EasyScreen
Easy Screen tilbyder at programplanlægge forløb for en eller mange forskellige skærme - store som små. Indhold kan genbruges fra hjemmesiden, f.eks. kan en arrangementsbeskrivelse genbruges, så den dermed ikke skrives igen, bare fordi den nu skal vises på en storskærm.

Nøglefunktioner:
·      Planlæg sendefladen helt ned til minuttet.
·      Hent indhold fra den nationale løsning: Indholdkanalen.
·      Genbrug indhold fra Easy Site, og kontrollér dette kronologisk.
·      Vis RSS feeds fra f.eks. TV2 News eller Politikken.
·      Vis YouTube eller egne video'er.

1 skærm, 2 formål (Én skærm, to formål)
Easy Screen tilbyder endvidere brugerens input vha. trykfølsomme skærme (touch) - det gør bl.a at brugeren kan bruge OPACen på skærmen, og evt. bippe en bog - som man kender det fra supermarkedet, med enten stregkode eller RFID.  Her kan man foruden MARC data se de brugerskabte data og således få en noget mere subjektiv beskrivelse af materialet.

Er du interesseret i  Easy Screen, så fang os lige her!

14/10/2024

På blot 2 minutter fandt jeg den billigste bilforsikring til min nye bil, og der var mange penge at spare.