Har du Danmarks bedste offentlige it-projekt?

Har din organisation været med til at iværksætte et digitaliseringsprojekt, som har kastet nogle spændende resultater af sig? Så har I nu muligheden for at deltage i Digitaliseringsprisen 2012, der netop er åbnet for tilmeldinger.

Digitaliseringsprisen er åben for alle offentlige virksomheder og institutioner, der har vist nye veje inden for it-udnyttelse i det offentlige. I 2012 konkurreres der i to priskategorier: effektiviseringsprisen og velfærdsprisen.

Effektiviseringsprisen gives til en offentlig institution eller myndighed, som har implementeret og lanceret en digital løsning/service, der har givet en i forhold til det konkrete projekt markant effektiviseringsgevinst for organisationen eller sektoren dokumenteret via opstilling af business case.

Velfærdsprisen gives til en offentlig institution eller myndighed, som har implementeret og lanceret en løsning/service, der ved hjælp af teknologi først og fremmest har givet en mærkbar service-forbedring for borgeren i dennes hverdag og som sekundært har bidraget til en samlet effektivisering for den offentlige sektor.

Tilmeld dit projekt inden den 16. december 2011. Skriv nogle få nøgleord om it-projektet, hvorefter du bliver kontaktet af Rambøll Management Consulting for yderligere oplysninger om projektet og valg af kategori. Efter fristens udløb kvalificerer Rambøll Management Consulting tilmeldingerne og nominerer tre projekter i hver af de to kategorier. Disse fremlægges for en dommerkomité, der består af en række uafhængige eksperter, som afgør konkurrencen. Dommerkomiteen udvælger vinderne, og priserne overrækkes i forbindelse med digitaliseringskonferencen – Digitalisér Danmark 2012 den 20.-21. marts 2012 i Aarhus.

Digitaliseringsprisen 2012 er et initiativ fra Finansministeriet, Danske Regioner, KL, KMD, Rambøll Management Consulting, HP og CEDI.

Digitaliseringsprisen skal øge opmærksomheden om succesfulde og værdiskabende digitaliseringsinitiativer i den offentlige sektor. Ved at præmiere konkrete projekter belønner prisen foregangseksempler, der gavner samfund og borgere, og som inspirerer andre til nye visioner og initiativer. Digitaliseringsprisen er tidligere blevet uddelt i år 2004, 2006, 2007, 2009, 2010 og 2011.

DenOffentlige.dk på DenOffentlige.dk Bliv medlem af DenOffentlige og vær med til at skabe debatten, dele viden og fremme en god udvikling i samfundet....
Aktivitet: Artikler: 1359 | Events: 31 | Kompetenceområder: 5

5 seneste job