HR skal spille en afgørende rolle i fremtidens virksomheder

05/10/2011 11:14

Administrator

HR-messen Træfpunkt Human Resources i Øksnehallen d. 5. og 6. oktober 2011

Med bl.a. Nordic HR Director Maj Britt Andersen, SAP, professor, ph.d. Flemming Poulfelt, Institut for Ledelse, Politik og Filosofi, CBS, Group Senior Vice President Lisbet Thyge Frandsen, Grundfos og Social Business Expert Tania Ellis som hovedtalere til årets HR-messe får besøgende rig mulighed for at få inspiration til at optimere både faglige og økonomiske resultater.

HR skal spille en afgørende rolle i fremtidens virksomheder. Derfor skal HR også hele tiden være opmærksom på de nyeste trends og mulighederne for at udnytte de menneskelige ressourcer bedst mulig. Det bliver der rigelig mulighed for, når mere end 150 udstillere fordelt på de 180 stande sammen med et tætpakket HR-program, åbner dørene op for mere end 2200 HR-folk til Danmarks ubestridt største og mest velbesøgte messe inden for personaleledelse og -udvikling.

”Med mange usikkerhedsmomenter omkring dansk økonomi i de kommende år er der dog en ting, der er helt sikkert. Uanset hvilken vej vindene blæser, så skal HR endnu mere på banen og sammen med virksomhedens øvrige ledelse være garant for, at virksomheden bevæger sig i den rigtige retning og på en god og effektiv måde når sine mål,” siger CEO Kim Staack Nielsen fra PID–Personalechefer I Danmark, som er arrangør af messen Træfpunkt Human Resources i samarbejde med IBC Euroforum.

Performance i fremtiden og social kapital
Dørene slås op til den årlige HR-messe d. 5. og 6.oktober 2011 i Øksnehallen i København. Igen i år kan besøgende høre en lang række spændende og aktuelle indlæg og foredrag. Udover et overordnet tema på HR sætter vi i år fokus på de to brandvarme temaer ”Performance i fremtiden” og ”Social kapital”.

Keynotes Corner er som noget nyt i år opdelt på to scener. Vi kan dermed præsentere et endnu større fagligt program, så de besøgende har flere interessante navne at vælge imellem. Onsdag d. 5. oktober er temaet på Keynotes Corner Performance i fremtiden, og her vil der være indlæg af professor, ph.d. Flemming Poulfelt, Institut for Ledelse, Politik og Filosofi, CBS, Nordic HR Director Maj Britt Andersen, SAP DK A/S, centerleder Bjarne Nybo, Center For Mindfulness & Meditation og advokat Helene Amsinck, Kromann Reumert. De fire indlæg på Keynotes Corner afholdes hhv. på scene 1 og scene 2 kl. 9.30 og kl. 14.30.

Torsdag d. 6. oktober er det Social kapital, som er på dagsordenen på Keynotes Corner. Her får vi besøg af direktør Johan Peter Paludan, Instituttet for Fremtidsforskning og fremtidsforsker Julie Kronstrøm Carton, Instituttet for Fremtidsforskning, Group Senior Vice President Lisbet Thyge Frandsen, Grundfos, professor Peter Hasle, Det Nationale Forskningscenter for Arbejdsmiljø og Social Business Expert, foredragsholder og erhvervsrådgiver Tania Ellis. De fire indlæg på Keynotes Corner afholdes hhv. på scene 1 og scene 2 kl. 9.30 og kl. 14.30.

Som noget nyt introducerer Træfpunkt i år aktivitetsområdet Power Corner, som vil byde på en række sjove og energiske indlæg fra nogle af Danmarks mest kendte foredragsholdere. Onsdag d. 5. oktober indtager forfatter og foredragsholder Nils Villemoes og foredragsholder Mads Christensen Power Corner hhv. kl. 11.00 og kl. 13.30. Torsdag d. 6. oktober kan besøgende opleve foredragsholder Karen Marie Lillelund og skuespiller Lai Yde hhv. kl. 11.00 og kl. 13.30 på Power Corner.

Personalechefprisen 2011
Som en fast tradition skal Træfpunkt Human Resources 2011 rundes af med uddelingen af årets personalechefpris, som uddeles til en personalechef, som har gjort en ekstraordinær indsats / opnået ekstraordinære resultater inden for sit felt. I år uddeler PID prisen for 15. gang, og torsdag den 6. oktober kl. 15.15 løfter vi sløret for, hvem der får prisen og hvorfor.

Om Træfpunkt Human Resources
Træfpunkt er Danmarks største og mest velbesøgte HR-messe. Messen arrangeres af PID–Personalechefer I Danmark med Kim Staack Nielsen ved roret. Her kan HR-folk opleve de nyeste tendenser inden for HR hos de mere end 150 udstillere. Med udgangspunkt i messens temaer Performance i fremtiden og Social kapital kan besøgende høre om den nyeste forskning og erfare, hvordan de bedste eksperter på området arbejder samt opleve sjove og energiske indlæg fra nogle af Danmarks bedste foredragsholdere, bl.a. Mads Christensen, Karen-Marie Lillelund og Nils Villemoes.