Natteravnene optaget i Det Kriminalpræventive Råd

Efter 13 år på gaden, i de gule jakker, så er Natteravnene nu blevet optaget i Det Kriminalpræventive Råd, som i 2011 bl.a. har en målrettet indsats mod ungdomskriminalitet på dagsordenen.

Sekretariatetschef i Natteravnenes Landssekretariat, Erik Thorsted er stolt af muligheden for, at ca. 7000 frivillige Natteravne fordelt på 249 lokalafdelinger, nu også vil bidrage til en mere folkelig forankring af Det Kriminalpræventive Råds mange forbyggende initiativer, samtidig med at erfaringerne fra gaden kan komme Rådet til gode.

På en EU konference om tryghed i det offentlige rum, i starten af december, har det belgiske formandskab bedt Natteravnene om at indlede, og deltage i én af de spændende workshops.

DenOffentlige.dk på DenOffentlige.dk Bliv medlem af DenOffentlige og vær med til at skabe debatten, dele viden og fremme en god udvikling i samfundet....
Aktivitet: Artikler: 1359 | Events: 31 | Kompetenceområder: 5

5 seneste job