Ny fælleskommunal enhed skal sikre bedre selvbetjeningsløsninger

KL og KOMBIT opretter en ny fælleskommunal enhed, der skal sikre kommunerne bedre selvbetjeningsløsninger.

Den nye enhed, som fra starten af 2012 skal bestå af medarbejdere fra KL, KOMBIT og indstationerede medarbejdere fra 2-3 kommuner, skal gennem forskellige metoder sikre, at leverandørerne leverer løsninger, som i højere grad end i dag svarer til kommunernes behov.

De selvbetjeningsløsninger, der findes på markedet i dag, lever langt fra altid op til borgernes og kommunernes ønsker om gode og effektive løsninger. Løsningernes brugervenlighed kan ofte forbedres. Men løsningerne er som oftest heller ikke effektive for kommunerne. Effektive betyder, at løsningerne skaber en effektiv proces ”inde i” kommunen. F.eks. ved at borgerens data afleveres i det relevante fagsystem og ikke blot i en mail til sagsbehandleren.

Det er kommunernes mål, at løsningerne skal være gode for borgerne og effektive for den kommunale forvaltning. I handlingsplanen for Den Fælleskommunale Digitaliseringsstrategi, er projektet ”Effektiv digital selvbetjening” derfor igangsat. Formålet er at sikre gode og effektive selvbetjeningsløsninger.

DenOffentlige.dk på DenOffentlige.dk Bliv medlem af DenOffentlige og vær med til at skabe debatten, dele viden og fremme en god udvikling i samfundet....
Aktivitet: Artikler: 1359 | Events: 31 | Kompetenceområder: 5

Er du også aktiv i og omkring den offentlige sektor, så læs om mulighederne for at blive udgiver på DenOffentlige.dk her.
Læs mere her

Få mere af det væsentlige

DenOffentliges nyhedsbrev udkommer alle hverdage med:

  • Overblik
  • Videndeling
  • Nyheder
  • Inspiration
  • Debat
BLIV EN DEL AF DENOFFENLIGE

5 seneste job

TILMELD NYHEDSBREV

Få også tema-nyhedsbrevene: