Offentlig ledelse bliver samlet i Personalestyrelsen

20/01/2011 12:08

Nick Allentoft

Personalestyrelsen overtager i dag, den 20. januar, ansvaret for offentlig ledelse fra Finansministeriets departement. Arbejdet med offentlig ledelse bliver dermed samlet på et sted. Det styrker mulighederne for at udvikle ledelse i staten og på tværs af den offentlige sektor. Organisationsændring

Organisationsændringen medfører, at Personalestyrelsen får overdraget ansvaret for topledelse – herunder Forum for Offentlig Topledelse – fra Finansministeriets departement. Personalestyrelsen arbejder i forvejen med at udvikle ledelsespolitikken inden for statens område – fx i form af uddannelsesforløb for ledertalenter og nyudnævnte ledere. Med organisationsændringen bliver alle Finansministeriets aktiviteter inden for det offentlige ledelsesområde samlet i Personalestyrelsen.
Ledelse – en topprioritet i Personalestyrelsen

Denne sammenlægning glæder Lisbeth Lollike, direktør for Personalestyrelsen. Hun ser perspektiver i sammenlægningen: ”God ledelse er afgørende i en tid, hvor den offentlige sektor står overfor store forandringer. Derfor er det vigtigt, at vi hele tiden sørger for at udvikle og styrke den enkelte leders kompetencer. Ved at samle opgaverne på ledelsesområdet får vi nogle helt andre muligheder for at understøtte arbejdet med ledelse i staten og på tværs af den offentlige sektor.”

Ny kontorchef i Personalestyrelsen

Med organisationsændringen rykker kontorchef Tine Vedel Kruse fra Finansministeriets departement til Personalestyrelsen. Hun får i Personalestyrelsen ansvar for hele ledelsesområdet.

Mest Læste

Annonce