Organisationsændringen medfører, at Personalestyrelsen får overdraget ansvaret for topledelse – herunder Forum for Offentlig Topledelse – fra Finansministeriets departement. Personalestyrelsen arbejder i forvejen med at udvikle ledelsespolitikken inden for statens område – fx i form af uddannelsesforløb for ledertalenter og nyudnævnte ledere. Med organisationsændringen bliver alle Finansministeriets aktiviteter inden for det offentlige ledelsesområde samlet i Personalestyrelsen.
Ledelse – en topprioritet i Personalestyrelsen
Denne sammenlægning glæder Lisbeth Lollike, direktør for Personalestyrelsen. Hun ser perspektiver i sammenlægningen: ”God ledelse er afgørende i en tid, hvor den offentlige sektor står overfor store forandringer. Derfor er det vigtigt, at vi hele tiden sørger for at udvikle og styrke den enkelte leders kompetencer. Ved at samle opgaverne på ledelsesområdet får vi nogle helt andre muligheder for at understøtte arbejdet med ledelse i staten og på tværs af den offentlige sektor.”
Ny kontorchef i Personalestyrelsen
Med organisationsændringen rykker kontorchef Tine Vedel Kruse fra Finansministeriets departement til Personalestyrelsen. Hun får i Personalestyrelsen ansvar for hele ledelsesområdet.