Region lægger sundhedsydelser i private hænder

Regionsrådets formand, Steen Bach Nielsen, har netop sat sin underskrift på en aftale med en privat partner på sundhedsområdet.

Region Sjælland er dermed den første region i Danmark, som indgår et strategisk partnerskab med en privat leverandør af sundhedsydelser. Aftalen er indgået med konsortiet Aleris-Hamlet, Falck Healthcare og Privathospitalet Valdemar.
Regionsrådsformand Steen Bach Nielsen:
- Vi har lavet en aftale, der indbyder til et åbent samarbejde, fastslår han og forklarer, at aftalen skaber et grundlag for at det bedste fra de 2 verdener bidrager til en god udvikling af Region Sjællands sundhedsvæsen.

Region Sjælland har lavet en aftale med flere private leverandører om sundhedsydelser i regionen.

Netop det brede og strategiske fokus roses af Nis Alstrup, administrerende direktør i Aleris-Hamlet
- Sammen har vi skrevet historie i dag. Det er meget visionært tænkt af Region Sjælland at gå ind i et strategisk partnerskab med et stort udviklingspotentiale. Vi glæder os til at yde en rigtig god behandlingskvalitet til regionens borgere.
Steen Bach Nielsen supplerer:
- Det har været en god proces, hvor alle har haft det fælles mål at skabe endnu bedre behandlingskvalitet for borgerne. Nu glæder vi os til at se resultaterne af et samarbejde, der er båret er tillid, fællesskab og udvikling. Jeg har lagt vægt på, at få hele Regionsrådet bag aftalen, og det er lykkedes. Nu skal dette første spadestik ved sine resultater vise, hvor langt samarbejdet kan bære.
Fakta om aftalen

Aftalen er trådt i kraft og indebærer blandt andet, at den private partner skal drive det non-magline smertecenter i Næstved, som forventes at kunne se de første patienter i løbet af få uger.
Derudover dækker aftalen udredning og behandling af:
Lungesygdomme
Hjertesygdomme
Allergisygdomme
neurologiske lidelser

Emneord: OPS, Sundhed, Private leverandører, Steen Bach Nielsen, Region Sjælland
Region Sjælland på DenOffentlige.dk Region Sjælland
Aktivitet: Artikler: 27 | Kompetenceområder: 1

Mest læste

Seneste kommentarer

Læs også

• 02.04.20 Sundhed
    Status og prognose for coronavirus-epidemiens fremtidige udvikling

Efter alt at dømme er smittespredningen i Danmark bremset lidt op. Samlet set mener SSI derfor, at smittetrykket nu på et niveau, hvor det er forsvarligt at ophæve dele af restriktionerne og gå i gang med en ansvarlig, trinvis og kontrolleret genåbning af landet.

• 01.04.20 Sundhed
    Regering og folketing udvider vaccinationsprogram

Folketingets partier og regeringen iværksætter ny vaccinationspakke, der skal reducere antallet af sårbare patienter, som rammes af andre alvorlige infektionssygdomme og medvirke til at forhindre et overbelastet sundhedsvæsen under udbruddet af coronavirus i Danmark.

• 31.03.20 Social
    Røde Kors og Kræftens Bekæmpelse klar med fælles håndsrækning til særligt udsatte

Mange sidder lige nu hjemme og savner hjælp til praktiske gøremål på grund af risikoen for at blive smittet med coronavirus. Røde Kors og Kræftens Bekæmpelse går nu sammen om en indsats, der skal få flere til at bruge organisationernes hjælpetilbud.

• 30.03.20 Sundhed
    150.000 liter håndsprit på vej til kommunerne

Vodka og shots er skiftet ud med håndsprit til landets borgere. En virksomhed i Kolding er nu på vej med 150.000 liter håndsprit, som vil kunne dække det kommunale forbrug de næste par måneder. De første liter kommer allerede i den kommende uge.

• 26.03.20 Sundhed
    Sundhedsstyrelsen: 11 gode råd til trivsel og mental sundhed

For mange personer kan det være en udfordring, at mange af de vante rammer i samfundet er ændret under COVID-19 epidemien. Det kan påvirke ens livskvalitet og trivsel. Sundhedsstyrelsen har udarbejdet 11 gode råd til, hvad man kan gøre for at fastholde og styrke sin egen trivsel og mentale sundhed.