Sådan mestrer du online markedsføring
Har du styr på alt inden for SEO, Google og Facebook Ads og bruger du hverdag flere timer på at pleje din hjemmeside, og har du helt styr på annoncering via sociale medier?
Sponsoreret indhold
Jamen er der faktisk ikke nogen grund til læse videre. Har du i mellemtiden stadig lidt svært med online markedsføring? Jamen så er der godt nyt, du skal blot læse med i denne artikel.
Udvælg og gå efter de rette søgeord
Du har måske allerede hørt det nye buzzword inden for online markedsføring. Kort sagt handler SEO om at optimere ens hjemmeside, så den vurderes som værende vigtig af google. Det har nemlig indvirkning på din placering i Googles søgeresultater. Jo vigtigere din side vurderes af google i forhold til et pågældende søgeterm, desto højere ranchers din hjemmeside. Med andre ord vil det altså sige, at hvis din virksomhed eksempelvis sælger damesko i København, ja så er det en fordel at ligge højt placeret på lige netop denne søgning. Udover at optimere indholdet på hjemmesiden, kan forskellige bagvedliggende ting og så have en indvirkning på den organiske placering i søgeresultaterne. Derfor er det oplagt også at kigge på hjemmesidens programmering, samt indkomne links, da dette også kan resultere i gode placering på forskellige søgemaskiner.
Annoncerer du på Google?
Google Ads er et andet vigtigt emne, nÃ¥r det drejer som om online markedsføring. De øverste søgeresultater pÃ¥ Google er som oftest betalte annoncer. Disse fordeles via en budkrig. Det betyder at prisen pÃ¥ at ligge her varierer alt efter hvilke søgeord man ønsker at gÃ¥ efter. Som udgangspunkt er det vigtigste at ligge, der pÃ¥ virksomhedens navn, sÃ¥ledes at konkurrenter ikke dukker op, nÃ¥r forbrugerne søger efter netop din virksomhed. I løbet af de seneste par Ã¥r har man set en tendens til at forbrugerne skipper disse betalte annoncer, og i stedet kigger pÃ¥ de organiske søgeresultater, hvorfor punktet omkring SEO er blevet endnu vigtigere, nÃ¥r det handler om online markedsføring.Â
Skab interagerende indhold og bliv mester i online markedsføring
Udover ovenstÃ¥ende er det blevet et must at være pÃ¥ de sociale virksomheder. Selv de smÃ¥ start-ups har en Facebook og Instagram profil, hvorfra de kan skrive og interagere med deres mÃ¥lgruppe. Disse sociale medier er udover at være en taleplatform for din virksomhed, ogsÃ¥ et værktøj inden for online markedsføring. Via de sociale medier, kan du nÃ¥ bÃ¥de eksisterende kunder, men ogsÃ¥ nye potentielle kunder. Det er derfor vigtigt, at du har et levende feed, det vil sige, at du poster ugentligt, og at det du poster er aktuelt for din mÃ¥lgruppe. Udover de mere almindelige opslag, kan du ogsÃ¥ vælge aktivt at annoncere indhold ud. Har du installeret facebook pixel pÃ¥ din hjemmeside kan du tracke, hvem der besøger din hjemmeside, og derefter opsætte et look-a-like publikum i din Facebook annoncering, og dermed nÃ¥ endnu flere potentielle kunder. Dine opslag pÃ¥ Facebook kan altsÃ¥ blive konverteret til konkrete køb.Â
At være digital er blevet et must for virksomheder landet over. Så få styr på din online markedsføring.