Socialstyrelsen giver socialfaglig vejledning om corona på ny hotline

En ny hotline i Socialstyrelsen skal vejlede om, hvordan sundhedsmyndighedernes anbefalinger om coronavirus håndteres på socialområdet. Socialstyrelsen.dk vil desuden blive udbygget med nye sider med gode råd og FAQ til fagpersoner.

Mennesker med handicap, psykiske vanskeligheder eller særlige sociale udfordringer som fx hjemløshed kan være særligt udsatte for coronasmitte. Nogle borgere kan samtidig have svært ved at forstå og følge sundhedsmyndighedernes retningslinjer og anbefalinger.

Derfor har social- og indenrigsminister Astrid Krag oprettet en ny hotline i regi af Socialstyrelsen, hvor fagpersoner kan få socialfaglig vejledning til at opfylde sundhedsmyndighedernes anbefalinger. 

Både kommuner, regioner, kommuner, organisationer og sociale tilbud kan ringe til hotlinen og få råd og vejledning om, hvordan man kan arbejde med forebyggelse og håndtering af coronasmitte på socialområdet og håndtere de udfordringer og dilemmaer, der kan opstå i praksis.

Hotlinen er åben alle hverdage på tlf. 72 42 40 00 og er forankret i VISO.

Socialstyrelsen.dk vil desuden blive udbygget med nye sider med gode råd og FAQ til fagpersoner.

Foto: Unsplash

Emneord: Socialstyrelsen, Covid-19, Hotline, sundhedskommunikation
Socialstyrelsen på DenOffentlige.dk Socialstyrelsen
Aktivitet: Artikler: 15 | Kompetenceområder: 1

Er du også aktiv i og omkring den offentlige sektor, så læs om mulighederne for at blive udgiver på DenOffentlige.dk her.
Læs mere her

Få mere af det væsentlige

DenOffentliges nyhedsbrev udkommer alle hverdage med:

  • Overblik
  • Videndeling
  • Nyheder
  • Inspiration
  • Debat
BLIV EN DEL AF DENOFFENLIGE

TILMELD NYHEDSBREV

Læs også