DSB, Movia og Metroselskabet slås sammen til ét selskab

Kunder i Hovedstadens busser, metro og tog vil i fremtiden blive serviceret af ét fælles selskab, lyder plan.

DSB, busselskabet Movia og Metroselskabet i hovedstaden bliver samlet i ét trafikselskab, skriver Politiken.

For passagerne vil det betyde, at de vil blive mødt med ét navn, ét logo, fælles koordinerede køreplaner, samme billetter med samme rabatter og kampagner, samme telefonnummer, samme kundeservice og samme markedsføring.

Og så skal personalet bære samme uniformer.

I et udspil fra de tre trafikselskaber til transportminister Pia Olsen Dyhr (SF), hedder det ifølge Politiken, at "det skal være nemmere at være kunde i den kollektive transport", og at kunderne skal opleve, at transporten er en sammenhængende enhed.

Transportminister Pia Olsen Dyhr (SF) vurderer, at det nye trafikselskab allerede kan være en realitet næste sommer.

- Jeg synes, at de tre selskabers oplæg grundlæggende er godt. Jeg er optaget af, at man som kunde ikke tænker på, om man kører med Metroselskabet eller DSB eller Movia. Det kollektive system skal opleves som ét, siger hun til Politiken.

Idéen er ikke at nedlægge de tre store trafikselskaber i hovedstaden. De skal fortsat bevare deres identitet i andre sammenhænge - men al kundeaktivitet skal ske gennem det fælles selskab.

I princippet skal øvelsen ikke koste noget, så dyre investeringer skal ske i takt med, at eksisterende udstyr forældes, skriver Politiken.

/ritzau/

 

Emneord: DSB, Movia, Metroselskabet, Pia Olsen Dyhr, Kollektiv trafik
Ritzau på DenOffentlige.dk Redaktionen på DenOffentlige har valgt Ritzau som primær leverandør af uafhængigt redaktionelt indhold....
Aktivitet: Artikler: 6985

Er du også aktiv i og omkring den offentlige sektor, så læs om mulighederne for at blive udgiver på DenOffentlige.dk her.
Læs mere her

Få mere af det væsentlige

DenOffentliges nyhedsbrev udkommer alle hverdage med:

  • Overblik
  • Videndeling
  • Nyheder
  • Inspiration
  • Debat
BLIV EN DEL AF DENOFFENLIGE

TILMELD NYHEDSBREV

Mest læste

Seneste kommentarer

Læs også