Vi er på en fælles mission med kommunerne
25/10/2018
Velfærd Respekt for hinandens arbejde og dialog mellem Ankestyrelsen og kommunerne er den eneste vej frem i en fælles mission: at sikre flere korrekte afgørelser i første instans, mener Ingeborg Gade, direktør i Ankestyrelsen.
Sagsbehandlingstid skal ned: Flere penge til Ankestyrelsen
24/08/2018
Velfærd Sagsbehandlingstiden hos Ankestyrelsen skal ned, og derfor vil regeringen sende millioner styrelsens vej.
Politikere vil give Ankestyrelsen mere magt over kommunerne
09/08/2017
Velfærd De radikale vil give Ankestyrelsen ret til at gå i kødet på kommuner, der taber mange ankesager.
Årsrapport fra Københavns borgerrådgiver: Klagere får næsten altid ret
12/06/2017
Velfærd Borgerne i Københavns Kommune får medhold i otte ud af 10 klager over afgørelser i deres kontanthjælpssag.
Ny styrelse skulle lette sagsgangen: Nu hænger skatteklager i systemet
04/05/2017
Ledelse Skatteankestyrelsen brugere længere tid på at få færdigbehandlet en skattesager end for tre år siden.
Ringer tilbage inden 24 timer: Ny service til borgere der klager
21/10/2014
Ledelse Sociale Forhold og Beskæftigelse introducerer 24 timers service, hvor borgere, der sender en klage, ringes op inden for et døgn. Hensigten er at styrke dialogen med borgerne og forebygge, at klagesager udvikler sig.
Sagsbehandlingstid skal ned: Flere penge til Ankestyrelsen
24/08/2018
Velfærd Sagsbehandlingstiden hos Ankestyrelsen skal ned, og derfor vil regeringen sende millioner styrelsens vej.
Årsrapport fra Københavns borgerrådgiver: Klagere får næsten altid ret
12/06/2017
Velfærd Borgerne i Københavns Kommune får medhold i otte ud af 10 klager over afgørelser i deres kontanthjælpssag.
Kommuner har fejlet i fire ud af 10 handicappedes sager
24/11/2015
Ledelse Fire ud af 10 voksne med sjældne handicap eller erhvervet hjerneskade får ikke den hjælp og støtte fra kommunen, som de er berettigede til. Det skriver Dagbladet Information.
Lovændring virker: Rekordmange klagede over ferien sidste år
07/03/2017
Velfærd Antallet af klager over ferier voksede med 30,5 procent i 2016 i forhold til året forinden, viser nye tal. En ud af tre fik medhold.
Klager fylder mindre hos borgerrådgiver
21/10/2014
Ledelse Borgerne i Kolding Kommune er fortsat glade for at henvende sig til kommunens borgerrådgiver. I perioden 1. juli 2013-30. juni 2014 har borgerrådgiver Birgitte Lamp haft 481 henvendelser. Antallet af henvendelser ligger stabilt i forhold til sidste år, til gengæld fylder klagerne mindre end tidligere.
Justitsministeriet erkender ulovlig diskrimination af indsatte
20/03/2015
Ledelse Det er i strid med flere konventioner, at indsatte i danske fængsler ikke har mulighed for at søge erstatning for fejlbehandling på lige fod med andre borgere. Det erkender Justitsministeriet i opsigtsvækkende svar
Læger og hospitaler trækker klagesager i langdrag
01/08/2015
Ledelse Stigende sagsbehandlingstider skyldes blandt andet, at hospitaler er langsomme til at hjælpe i klagesager.
Pind vil forlænge svigtede børns frist til at sagsøge kommuner
13/04/2016
Politik »Det er ikke retfærdigt, at et barn på 6-7 år inden for 3 år skal kunne føre en sag mod en myndighed, som har svigtet. Det er ikke holdbart«, siger Søren Pind til Politiken.
Ny styrelse skulle lette sagsgangen: Nu hænger skatteklager i systemet
04/05/2017
Ledelse Skatteankestyrelsen brugere længere tid på at få færdigbehandlet en skattesager end for tre år siden.
Forbrugerråd: Ny klageaftale hjælper ikke forbrugeren
10/11/2014
Velfærd Forbrugerrådet Tænk er ikke enige i, at regeringens nye forbrugerklagesystem hjælper den enkelte dansker.
LA: Svage borgerne skal højst vente 90 dage på klagesvar
28/08/2014
Politik Indtil Ankestyrelsen kan levere korte sagsbehandlingstider, må klagerne have opsættende virkning, mener LA.

Pressemedelser

Seneste blogindlæg

Cases

Navnenoter

Ads by MGDK