"Vi glæder os til at afprøve denne nye og meget spændende digitale platform. Den gør det nemmere for vores beboere at holde kontakten til deres pårørende, som nu har endnu bedre mulighed for at følge med i hverdagen på Rosenvænget," udtaler udtaler daglig leder på Plejecentret Rosenvænget, Jytte D. Lorenzen.

Ny digital platform afprøves nu på plejecenter

Beboerne på Plejecenter Rosenvænget i Skærbæk afprøver nu en ny digital platform, som kan give mulighed for at opnå tættere kontakt mellem beboerne og deres pårørende

På Plejecentret Rosenvænget i Skærbæk afprøves nu en helt ny platform for digital kommunikation for beboere på plejehjem og deres pårørende, som er meget mere end et digitalt mødested. Platformen hedder Life-Manager.

Helt praktisk er der tale om en ny digital platform, hvor beboerne på plejecentret via en tablet/iPad får mulighed for at opnå tættere kontakt til deres pårørende.

Via platformen kan beboerne og deres pårørende sende beskeder til hinanden, tale sammen over video og udveksle billeder. De pårørende kan også se beboerens og plejehjemmets kalender, og beboeren kan invitere pårørende til at deltage i egne kalenderaftaler.


- Vi håber, at Life-Manager kan medvirke til, at ældres daglige kontakt til familien øges, at nærhed og samvær kan blomstre på trods af en fysisk afstand, udtaler Sundhedsformand i Tønder Kommune, Irene Holk Lund.

Platformen er tidligere blevet testet med stor succes af Aabenraa Kommune, og nu er turen altså kommet til Plejecentret Rosenvænget i Skærbæk.

- Vi glæder os til at afprøve denne nye og meget spændende digitale platform. Den gør det nemmere for vores beboere at holde kontakten til deres pårørende, som nu har endnu bedre mulighed for at følge med i hverdagen på Rosenvænget. Derfor tror jeg på, at både vores beboere og deres pårørende vil tage godt imod dette nye værktøj, udtaler daglig leder på Plejecentret Rosenvænget, Jytte D. Lorenzen.

I første omgang afprøves den nye digitale platform udelukkende på Plejecentret Rosenvænget. Ved udgangen af 2015 vil personale, beboere og deres pårørende evaluere på forløbet med henblik på at afdække, om den digitale platform skal udbredes til andre plejecentre i Tønder Kommune.

Emneord: Tønder Kommune, Digitalisering, Ældrepleje, Digital Kommunikation
Tønder Kommune på DenOffentlige.dk Tønder Kommune
Aktivitet: Artikler: 36 | Kompetenceområder: 1

Er du også aktiv i og omkring den offentlige sektor, så læs om mulighederne for at blive udgiver på DenOffentlige.dk her.
Læs mere her

Få mere af det væsentlige

DenOffentliges nyhedsbrev udkommer alle hverdage med:

  • Overblik
  • Videndeling
  • Nyheder
  • Inspiration
  • Debat
BLIV EN DEL AF DENOFFENLIGE

TILMELD NYHEDSBREV

Mest læste

Seneste kommentarer

Læs også