Ny kommuneguide om IT-frivillige på sociale tilbud

Hent inspiration til at arbejde med IT-frivillige på sociale tilbud for borgere med handicap.

IT-frivillige kan hjælpe og inspirere borgere med funktionsnedsættelser til at bruge social IT – teknologi til at kommunikere, fastholde sociale relationer, lære og få nye kompetencer. Det kan gøre borgerne mere selvhjulpne og give øget livskvalitet i hverdagen.

Samarbejdsmodel og redskaber
En ny guide fra SUS’ Social IT Lab giver inspiration til kommuner, der vil arbejde med IT-frivillige på sociale tilbud. Guiden beskriver en model for, hvordan kommuner, frivilligcentre, sociale tilbud og IT-­virksomheder kan arbejde sammen om at inddrage IT-frivillige fra lokalsamfundet. Og den indeholder konkrete redskaber til at komme i gang med arbejdet.

Guiden er udviklet på baggrund af flere udviklings­projekter om IT-frivillighed.  Ledere, merdarbejdere, borgere og frivilligcentre i Gribskov og Gentofte Kommune samt Skandia og IBM Danmark har været med til at udvikle samarbejdsmodel og redskaber.

Download Guide – IT-frivillige i kommunen plus ekstramateriale på sus.dk

Her kan du også læse om vores kickstartpakke til kommuner, der vil arbejde med IT-frivillige på sociale tilbud.

Kontakt
Sussi Maack, chefkonsulent
tlf. 2680 1268, sma@sus.dk

 

 

Socialt Udviklingscenter SUS på DenOffentlige.dk Socialt Udviklingscenter SUS er i verden for at forbedre den. I tæt samspil med borgere og professionelle udvikler vi nye, stærke sociale løsninger. Vores mål er at forbedre livskvaliteten for ...
Aktivitet: Artikler: 77 | Events: 36 | Kompetenceområder: 7

Er du også aktiv i og omkring den offentlige sektor, så læs om mulighederne for at blive udgiver på DenOffentlige.dk her.
Læs mere her

Få mere af det væsentlige

DenOffentliges nyhedsbrev udkommer alle hverdage med:

  • Overblik
  • Videndeling
  • Nyheder
  • Inspiration
  • Debat
BLIV EN DEL AF DENOFFENLIGE

5 seneste job

TILMELD NYHEDSBREV

Få også tema-nyhedsbrevene:

Læs også