10 mio. mobilbilletter købt

Siden den første sms-billet tonede frem på mobilskærmen i 2009, er salget af mobilbilletter steget næsten dag for dag. I sidste uge passerede mobilbilletten en milepæl med 10 millioner solgte billetter.

Kunderne i bus, tog og metro har i den grad taget mobilbilletter til sig. Som trafikselskaberne håbede, har billetten bidraget til at gøre livet lettere for de travle kunder på farten.

»Vi samarbejder på tværs af trafikselskaberne med det formål at gøre hverdagen lettere for vores passagerer. Her har mobilbilletten vist sig at være en af de mest populære nyskabelser inden for de sidste mange år i den kollektive trafik, og selv om vi havde håbet på succes, var der vist ingen af os, der havde regnet med, at vi her under to år efter lanceringen af mobilbilletten ville nå 10 mio. solgte billetter,« siger Rebekka Nymark, udviklingschef i Metroselskabet.

Da mobilbilletten blev introduceret var det kun muligt at købe en kontantbillet, men siden er der blevet produktudviklet heftigt for at kunne følge med efterspørgslen fra kunderne.

»Efter ønske fra kunderne har vi udviklet intenst på produktet, så vi også har givet kunderne muligheden for at få rabat med mobiltelefonen - nemlig mobilklippekortet, som også hurtigt er blevet populært. Og hvis vi kigger lidt i krystalkuglen, så tror vi på, at flere og flere vil gå over til at købe billetter via mobiltelefonen eller hjemmesiden. Det stiller krav til os om hele tiden at arbejde hårdt på at udvikle og forfine de produkter, som kunderne efterspørger, « siger Niklas Marschall, salgsdirektør i DSB S-tog.

DenOffentlige.dk på DenOffentlige.dk Bliv medlem af DenOffentlige og vær med til at skabe debatten, dele viden og fremme en god udvikling i samfundet....
Aktivitet: Artikler: 1359 | Events: 31 | Kompetenceområder: 5

5 seneste job