Digitale info-standere på plads i Aarhus

28/06/2011 13:00

Niels Buch Johannsen

Otte digitale informationsstandere er sat op og i drift ved indfaldsvejene til Aarhus. Det sikrer frisk, tydelig og målrettet information til borgerne og er samtidig et vigtigt skridt for Aarhus i retning mod øget digitalisering.

De er synlige for fodgængere, cyklister og bilister - og de kan ses tydeligt i både dagtimerne, om aftenen og natten. De godt to gange tre meter lysende LED-skærme sender klare og tydelige budskaber ved indfaldsvejene til Aarhus og er samtidig et signal om den digitale vej, Aarhus ønsker at gå.

Borgmester Nicolai Wammen siger:

"Det er vigtigt, at vi i Aarhus er med helt fremme, når det gælder digital information og hjælp til borgerne. De nye digitale info-standere vil fungere som en digital byport og er med til at sikre, at vi nu kan informere borgere og gæster om events og andre vigtige begivenheder på en moderne og fleksibel måde."

Infostanderne er leveret af ProShop Europe, der er førende inden for digitale skilteløsninger baseret på LED-teknologien.

Adm. Direktør Jens-Ulrik Carstensen, ProShop Europe, siger:

”Det er med stolthed vi kan konstatere, at Aarhus nu er den første by i Danmark med fuldt digitaliserede byportaler fra ProShop Europe. Vi arbejder målrettet med offentlige kunder, der netop i disse år ønsker en langt mere synlig og fleksibel kommunikation til borgere og gæster i byerne."

Skærmene er sat op på Silkeborgvej, Viborgvej, Skanderborgvej, Randersvej, Grenåvej, Oddervej, Edwin Rahrs Vej, Chr. Xs vej.