Ny bog: Forvaltningsrettens grundprincipper

Forstår du sagsbehandlingsreglerne?

Når man arbejder med børn og unge støder man på mange problemstillinger i hverdagen, hvor det er rart og nødvendigt at kende relevant lovgivning. Men reglerne kan oftest være komplicerede at forstå og dermed udøve. I denne nye bog bliver du introduceret til og vejledt gennem de mange regler om sagsbehandling i fx skoler, institutioner og plejefamilier.

”Forvaltningsrettens grundprincipper” er en praktisk håndbog, der kan fungere som et opslagsværk til dem, der beskæftiger sig med eller interesserer sig for forvaltningsret i relation til børne- og ungeområdet.

Bogen er spækket med cases og eksempler fra hverdagen og sammen med relevante henvisninger til specifikke afgørelser og love, får læseren dermed et opdateret grundlag og opslagsværk i forhold til forvaltningsretlige problemstillinger.

Køb bogen her

Djøf Forlag på DenOffentlige.dk Djøf Forlag består af Jurist- og Økonomforbundets Forlag A/S, Handelshøjskolens Forlag, Djøf Publishing samt Nyt Juridisk Forlag A/S, hvoraf sidstnævnte udgiver ’Køreklar’ til landets køreskoler....
Aktivitet: Artikler: 11 | Events: 2 | Kompetenceområder: 2

5 seneste job