Ny bog: Forvaltningsrettens grundprincipper

Forstår du sagsbehandlingsreglerne?

Når man arbejder med børn og unge støder man på mange problemstillinger i hverdagen, hvor det er rart og nødvendigt at kende relevant lovgivning. Men reglerne kan oftest være komplicerede at forstå og dermed udøve. I denne nye bog bliver du introduceret til og vejledt gennem de mange regler om sagsbehandling i fx skoler, institutioner og plejefamilier.

”Forvaltningsrettens grundprincipper” er en praktisk håndbog, der kan fungere som et opslagsværk til dem, der beskæftiger sig med eller interesserer sig for forvaltningsret i relation til børne- og ungeområdet.

Bogen er spækket med cases og eksempler fra hverdagen og sammen med relevante henvisninger til specifikke afgørelser og love, får læseren dermed et opdateret grundlag og opslagsværk i forhold til forvaltningsretlige problemstillinger.

Køb bogen her

Djøf Forlag på DenOffentlige.dk Djøf Forlag består af Jurist- og Økonomforbundets Forlag A/S, Handelshøjskolens Forlag, Djøf Publishing samt Nyt Juridisk Forlag A/S, hvoraf sidstnævnte udgiver ’Køreklar’ til landets køreskoler....
Aktivitet: Artikler: 11 | Events: 2 | Kompetenceområder: 2

Læs også

• 24.06.20 Velfærd
    Sundhedsplejersker forbedrer flygtningefamiliers integration

Hvis flygtningefamilier bliver taget ved hånden i deres første tid i Danmark og får hjælp til at bygge bro til det danske samfund, bliver de nemmere en del af fællesskabet, viser analyse af stort projekt.

• 15.06.20 Velfærd
    Tilsyn i daginstitutioner halter gevaldigt

I knap hver tredje børnehave og vuggestue ses der slet ikke på børnene, når der laves tilsyn. I forvejen sker tilsynet i tre ud af fire institutioner kun én gang årligt eller sjældnere, viser undersøgelse for FOA.

• 12.06.20 Velfærd
    Andelen af pædagogiske assistenter i børnehaver skal firdobles

Flere end hver tredje ansatte i børnehaver og vuggestuer bør være faglærte pædagogiske assistenter, når minimumsnormeringerne indfases, mener FOA. En af de kommuner, som i forvejen går målrettet efter flere pædagogiske assistenter, er Lolland.

• 12.06.20 Velfærd
    Tusindvis af medarbejdere får ret til fuld tid

Er man medarbejder i Sundheds- og Omsorgsforvaltningen i København og ønsker at arbejde på fuld tid, så skal det også kunne lade sig gøre. Det mener sundheds- og omsorgsborgmester Sisse Marie Welling. Et nyt tiltag giver derfor fra 1. september alle medarbejdere, der arbejder på deltid i forvaltningen, ret til at gå op i tid.

• 09.06.20 Velfærd
    Ligestillingsarbejdet halter i de fleste dagtilbud

Ny rapport viser, at kun få daginstitutioner arbejder målrettet med at bryde gængse normer for køn, seksualitet, handicap eller etnicitet. Nu skal forskning bane vejen for mere systematisk arbejde med mangfoldighed og ligestilling i danske daginstitutioner.