Sponsoreret indhold
Jamen er der faktisk ikke nogen grund til læse videre. Har du i mellemtiden stadig lidt svært med online markedsføring? Jamen så er der godt nyt, du skal blot læse med i denne artikel.
Udvælg og gå efter de rette søgeord
Du har måske allerede hørt det nye buzzword inden for online markedsføring. Kort sagt handler SEO om at optimere ens hjemmeside, så den vurderes som værende vigtig af google. Det har nemlig indvirkning på din placering i Googles søgeresultater. Jo vigtigere din side vurderes af google i forhold til et pågældende søgeterm, desto højere ranchers din hjemmeside. Med andre ord vil det altså sige, at hvis din virksomhed eksempelvis sælger damesko i København, ja så er det en fordel at ligge højt placeret på lige netop denne søgning. Udover at optimere indholdet på hjemmesiden, kan forskellige bagvedliggende ting og så have en indvirkning på den organiske placering i søgeresultaterne. Derfor er det oplagt også at kigge på hjemmesidens programmering, samt indkomne links, da dette også kan resultere i gode placering på forskellige søgemaskiner.
Annoncerer du på Google?
Google Ads er et andet vigtigt emne, når det drejer som om online markedsføring. De øverste søgeresultater på Google er som oftest betalte annoncer. Disse fordeles via en budkrig. Det betyder at prisen på at ligge her varierer alt efter hvilke søgeord man ønsker at gå efter. Som udgangspunkt er det vigtigste at ligge, der på virksomhedens navn, således at konkurrenter ikke dukker op, når forbrugerne søger efter netop din virksomhed. I løbet af de seneste par år har man set en tendens til at forbrugerne skipper disse betalte annoncer, og i stedet kigger på de organiske søgeresultater, hvorfor punktet omkring SEO er blevet endnu vigtigere, når det handler om online markedsføring.
Skab interagerende indhold og bliv mester i online markedsføring
Udover ovenstående er det blevet et must at være på de sociale virksomheder. Selv de små start-ups har en Facebook og Instagram profil, hvorfra de kan skrive og interagere med deres målgruppe. Disse sociale medier er udover at være en taleplatform for din virksomhed, også et værktøj inden for online markedsføring. Via de sociale medier, kan du nå både eksisterende kunder, men også nye potentielle kunder. Det er derfor vigtigt, at du har et levende feed, det vil sige, at du poster ugentligt, og at det du poster er aktuelt for din målgruppe. Udover de mere almindelige opslag, kan du også vælge aktivt at annoncere indhold ud. Har du installeret facebook pixel på din hjemmeside kan du tracke, hvem der besøger din hjemmeside, og derefter opsætte et look-a-like publikum i din Facebook annoncering, og dermed nå endnu flere potentielle kunder. Dine opslag på Facebook kan altså blive konverteret til konkrete køb.
At være digital er blevet et must for virksomheder landet over. Så få styr på din online markedsføring.