Silkeborgenserne kan fortsat hente hjælp hos borgerrådgiver

Silkeborg Kommune gør borgerrådgiverfunktionen permanent.

Borgerne i Silkeborg Kommune vil også fremover kunne hente hjælp, når de kører sur i kontakten til kommunen.

Et enigt økonomi- og erhvervsudvalg har efter to års forsøg besluttet at gøre borgerrådgiver-funktionen til en permanent ordning:

”Vi ser, at vores borgere bruger ordningen. Mange har fået hjælp, og vi ønsker at opretholde borgerrådgiverfunktionen, så folk der kommer i klemme i det kommunale system, kan hente hjælp. Det vil forhåbentlig både på den korte og den lange bane betyde, at vi får nogle mere tilfredse borgere og nogle færre klagesager,” siger borgmester Steen Vindum (V).

Silkeborg har haft en borgerrådgiver siden februar 2013. Det første halve år kom der 223 henvendelser fra borgere. 63 ville klage. De øvrige ville søge råd eller have vist vej gennem det kommunale system. 

Fra august 2013 til juli 2014 har borgerrådgiveren haft 285 henvendelser, heraf 56 klager.

Emneord: Silkeborg Kommune, Borgerrådgiver, Borgersamtaler
Silkeborg Kommune på DenOffentlige.dk Silkeborg Kommune
Aktivitet: Artikler: 31 | Kompetenceområder: 1

Er du også aktiv i og omkring den offentlige sektor, så læs om mulighederne for at blive udgiver på DenOffentlige.dk her.
Læs mere her

Få mere af det væsentlige

DenOffentliges nyhedsbrev udkommer alle hverdage med:

  • Overblik
  • Videndeling
  • Nyheder
  • Inspiration
  • Debat
BLIV EN DEL AF DENOFFENLIGE

5 seneste job

TILMELD NYHEDSBREV

Få også tema-nyhedsbrevene:

Læs også