En stor nyhed har set dagens lys.
Lige nu læser andre
JYSK har en høj stjerne hos de danske forbrugere.
Når vi mangler noget til hjemmet, uanset om det er sofabord, tæpper eller falske blomster, er der mange, der suser direkte mod JYSK.
Selvom kæden har formået at finde en særlig plads i danskernes hjerter, er det ikke kun herhjemme, at de er populære.
De fortsætter nemlig med at udvide rundt omkring i verden.
“Denne åbning er en milepæl i vores rejse”
Siden JYSK trådte ind på det tyrkiske marked i maj 2023, har boligindretningskæden med succes etableret syv butikker i Istanbul.
Læs også
Åbningen af den ottende butik i Bursa viser virksomhedens engagement i at nå nye regioner og kunder med et godt tilbud inden for søvn og bolig.
”Vi er glade for at bringe JYSK til Bursa. Denne åbning er en milepæl i vores rejse mod at gøre vores produkter tilgængelige for flere kunder i hele Tyrkiet,” siger Fatih Tezcan, der er Country Director for JYSK Tyrkiet, og fortsætter:
“Vi håber, at borgerne i Bursa vil sætte pris på vores gode tilbud inden for møbler, boligtilbehør og søvn, der alt sammen er inspireret af vores skandinaviske rødder.”
Den nye butik, som ligger i Bursa AS Outlet Shopping Centre, åbnede den 13. november og har et samlet areal på 730 kvadratmeter.
Åbningen blev fejret med taler og musik, da Country Director Fatih Tezcan klippede snoren sammen med Store Manager Ekrem Özdemir og officielt bød kunderne velkommen til at opleve JYSKs brede sortiment til alle rum i hjemmet og haven.
JYSK fordobler antallet af butikker i Tyrkiet
Læs også
Tyrkiet har vist stort potentiale for JYSK, hvor antallet af kunder og salgsresultater allerede matcher niveauerne på de europæiske markeder.
For at understøtte ekspansionen i Tyrkiet planlægger JYSK at åbne yderligere syv butikker inden udgangen af august 2026, hvilket bringer det samlede antal op på 15 butikker.
”Tyrkiske kunder elsker skandinavisk design. Antallet af transaktioner ligger over gennemsnittet, og antallet af solgte enheder pr. kunde overstiger europæiske benchmarks – især inden for møbler og boligtilbehør,” siger Fatih Tezcan.
De kommende butiksåbninger vil fokusere på Tyrkiets vestkyst, herunder byer som Izmir, Aydın og Tekirdağ.
Disse kystregioner repræsenterer en anderledes markedsdynamik sammenlignet med Istanbul, med større potentiale for haveprodukter og indretning af sommerhuse.
Investering i mennesker
Læs også
JYSKs vækst i Tyrkiet betyder også udvidelse af teams.
Fra 120 medarbejdere i dag forventer den lokale organisation at vokse til mere end 200 medarbejdere i den nærmeste fremtid.
”Vores medarbejdere er kernen i alt, hvad vi gør. Ud over at finde de rigtige butikslokationer fokuserer vi på at rekruttere kolleger, der kan inspirere kunderne og hjælpe dem med at finde de rette løsninger. Vi tilbyder interne karrieremuligheder og er engagerede i at opbygge et stærkt, motiveret team,” siger Fatih Tezcan.