Forside Infrastruktur DSB til kunder: Stop nu med at hamstre

DSB til kunder: Stop nu med at hamstre

DSB til kunder: Stop nu med at hamstre
Tony Bispeskov er træt af

DSB er trætte af, at deres kunder henter pladsbilletter, som de aldrig gør brug af. Ifølge DSB har det betydet, at andre passagerer ikke har kunnet komme med toget, fordi der ikke var flere pladsbilletter, som er obligatoriske, på grund af covid-19, hvis man skal med et af statsbanernes Intercity-tog.

Lige nu læser andre

Tilbage i foråret indførte DSB krav om pladsbillet som følge af covid-19, hvis man skulle rejse med Intercitytog.

I august ophørte DSB med kravet om pladsbillet, men allerede den 12. august beordrede transportministeren, at kravet om pladsbillet blev genindført for at sikre, at for mange passagerer i togene ikke førte til smittespredning af den verdensomspændende vira.

Normalt koster en pladsbillet 30 kroner, men da det i disse dage er obligatorisk at have pladsbillet er den gratis.

Det udnytter mange kunder til stor gene for andre passagerer, fortæller DSB’ informationschef Tony Bispeskov til Nordjyske.

Læs også

Ifølge Tony Bispeskov er der flere afgange i Nordjylland, der for tiden kører med 20-30 procent under togets kapacitet, fordi nogle kunder har hamstret pladsbilletter til de tomme sæder.

– Vi er i en situation – specielt her i coronakrisen – hvor der er nogle restriktioner for, hvor mange der må køre med det enkelte tog. 

– Derfor er det vigtigt, at folk viser samfundssind og kun benytter sig af den bpladsbillet, man har brug for, så flest mulige kan komme frem og tilbage med togene til og fra arbejde, lydet det fra statsbanernes informationschef Tony Bispeskov.

 

Læs også

Ads by MGDK