En ny undersøgelse har nu set dagens lys.
Lige nu læser andre
Der findes et hav af banker i Danmark.
Selvom de udefra set måske kan det samme, så er der alligevel mærkbare forskelle på de forskellige banker.
Det er nu kommet til udtryk gennem en stor undersøgelse, som kaster lys over, hvilke banker der skiller sig positivt ud, og hvilke der ikke ligefrem gør.
En klar vinder
Den omtalte undersøgelse drejer sig om danske bankkunders tilfredshed, og både på privat- og erhvervsområdet skiller Sparekassen Kronjylland sig positivt ud.
De indtager nemlig førstepladsen i begge kategorier, og det er de stolte over:
Læs også
“Det er vi naturligvis meget stolte og ydmyge over. Selv om det er flere år i træk, tager vi det bestemt ikke for givet. Tværtimod går vi hver eneste dag på arbejde for at give kunderne så gode oplevelser og så god rådgivning som muligt,” lyder det fra bankens direktør, Klaus Skjødt.
Når der er en vinder, skal der også findes en taber; og det er faktisk samme bank, der indtager sidstepladsen i begge kategorier.
Ingen tilbagegang
Både på privat- og erhvervsområdet indtager Danske Bank sidstepladsen, hvorfor det kan konkluderes, at de ifølge undersøgelsen er den værste bank i Danmark, når man kigger på kundetilfredshed.
Dog skal det nævnes, at banken ikke er gået tilbage, men at der er status quo på erhvervsområdet og en lille fremgang på privatområdet.
Nordea indtager pladsen lige foran Danske Bank i begge kategorier, ligesom Jyske Bank placerer sig tredjesidst på begge fronter.
Læs også
Er du interesseret i at kigge lidt dybere ind i undersøgelsens resultater, finder du dem herunder.

