Vinderen i discount-kategorien slog både Rema 1000 og Lidl.
Lige nu læser andre
Mejeriprisen er en hyldest til de kæder, der formår at udvikle mejeriafdelinger og skabe salg og kundeoplevelser, der rækker ud over den klassiske mejerihylde.
Flere butikskæder viser i dag, hvordan mejeriafdelingen kan være et strategisk omdrejningspunkt i butikken – et sted, hvor der skabes inspiration, mersalg og nye madoplevelser gennem sameksponering, kreativt sortiment og fokus på krydssalg.
I 2025 er Mejeriprisen blevet uddelt efter et nyt koncept. Forbrugerne har fået en stemme. Prisen er nu landsdækkende og har særligt fokus på kundeoplevelsen. Det er alle kædens mejeriafdelinger, der er nomineret, hvilket har gjort Mejeriprisen mere relevant for forbrugerne og for butikskædens profilering.
Årets vindere
Prisen gik i år til to butikskæder, i henholdsvis kategorierne Discount og Supermarked/Hypermarked.
Læs også
Kæderne formår på hver deres måde at løfte mejerikategorien og skabe synergi på tværs af butikken. Hos vinderne fremstår mejeriafdelingerne indbydende, veltrimmede og med et bredt udvalg af altid friske varer. Sortimentet er tilpasset kundernes behov og sæsonernes rytme – og kæderne arbejder målrettet med at inspirere kunderne til nye måder at bruge mejeriprodukter på.
”Formålet med Mejeriprisen er at fremhæve de mejeriafdelinger, der ikke blot leverer varer til hylderne, men som formår at iscenesætte kategorien, skabe mersalg og give kunderne en oplevelse, der får dem til at komme igen. Det handler om at tænke ud af boksen og bruge mejeriprodukter som inspiration til hele måltidet – fra oste i tapas til smagsgivere i grønne retter,” siger Mette Jasper Gammicchia, afdelingschef for Marked, Fødevarer & Gastronomi i Landbrug & Fødevarer.
Vinder Sebastian Vinther, regionschef i Netto, vinder i kategorien Discount. Han udtaler:
“I Netto vil vi gerne være relevant for alle. Der er mange Netto’er og vi vil gerne være relevante for alle. Det synes jeg vi gør ved at stå sammen om et sortiment, som vi er ekstremt stolte af.”
Kristine Pilgaard, kommercial direktør i MENY, vinder i kategorien Super-/Hypermarked. Hun udtaler:
“MENY adskiller sig på en række vigtige parametre ift. markedet. Ikke bare på Mejeri, men på samtlige kategorier. Det er noget vi har arbejdet dedikeret med over det seneste års tid i samarbejde med vores tætte partnere, for netop at skabe et inspirerende kundemøde, der gør det nemt for forbrugerne at navigere og også prøve nogle nye mejerivarer.”
De nominerede til Mejeriprisen i 2025
Nominerede til Mejeriprisen i kategorien ’Discount’:
- Netto
- Rema 1000
- Lidl
Læs også
Nominerede til Mejeriprisen i kategorien Supermarked/Hypermarked:
- Bilka
- Meny
- Kvickly