Årets julegaver bliver i høj grad handlet på nettet

19/11/2018 15:48

Nick Allentoft

En af de webbutikker, der har ventet spændt på årets julesalg, er Blossom. Her sælges blandt andet Baum und Pferdgarten, som er en af de populære brands til kvinder, der ofte ikke kan findes i de fysiske modetøjsforretninger.
Digitaliseringen har de seneste år ikke sænket farten. Nye teknologier ser hver dag dagens lys, og vi bliver som samfund gradvist mere og mere vant til de nye muligheder, som digitaliseringen har bragt med sig. Vi er i Danmark nogle af verdens førende indenfor handel på nettet, og det skyldes især den højre parathed blandt forbrugerne til at svinge kreditkortet på nettet.    En af de helt store salgsdage på nettet, Black Friday, er netop overstået. Selvom det samlede salg, ifølge FDIH, er gået lidt ned kontra sidste år, så er der ikke meget tvivl om, at 2018 som helhed kommer til at slå alle rekorder, når snakken falder på handel på nettet. Derfor tør vi også konstatere, at størstedelen af de julegaver, der kommer til at ligge under juletræet i år, vil være købt via internettet. Dette bakkes også op af FDIH, som via en ny undersøgelse kan berette om, at mere end hver anden af de adspurgte vil købe over 50% af julegaverne på nettet.    Nethandel giver os større frihed En af de helt store fordele, som internethandlen giver os som forbrugere, er den øgede frihed. Skal man ud og handle i de fysiske butikker, så kræver det først og fremmest en fysisk tilstedeværelse. Måske skal man finde en parkeringsplads og betale for denne, inden man kan traske ind i butikken, hvor der i julemånederne ofte er markant flere mennesker end normalt.    Vælger man at handle sine julegaver på nettet, kan man i gøre det fra hvor end man befinder sig. Har man eksempelvis en smartphone eller tablet, hvor der er en nogenlunde internetforbindelse, så kan julegaverne lynhurtigt klikkes hjem, mens man eksempelvis slår ventetid ihjel.    En af de webbutikker, der har ventet spændt på årets julesalg, er Blossom. Her sælges blandt andet Baum und Pferdgarten, som er en af de populære brands til kvinder, der ofte ikke kan findes i de fysiske modetøjsforretninger. Mærker som Baum und Pferdgarten kan være svære at opstøve, medmindre man ved præcis hvilken fysisk tøjbutik, der har tøjet i sortimentet. Det er markant nemmere at søge efter mærket på nettet, hvorefter man hurtigt vil eksponeres for et hav af muligheder for køb af brandet.    Hastigheden på leveringer øges markant  De seneste par år har været ganske interessante for både webbutikkerne og forbrugerne. Med nye leveringstilbud såsom DAO og Bring, har man formået at skære ned på leveringstiden - en af de helt essentielle faktorer indenfor nethandel!    Bestillinger med DAO kommer eksempelvis ofte frem morgenen efter inden kl 07.00. Det giver webbutikkerne en enorm fordel, da man som forbruger ikke skal vente flere dage på at få sin vare leveret. Det har ellers tidligere været et problem for mange webbutikker samt et incitament for forbrugerne til at handle i de fysiske butikker.    Enkelte webbutikker forsøger sig endvidere med levering samme dag, som ordren er lagt. Dette bliver på nuværende tidspunkt forsøgt i København, og det forventes at blive udrullet til flere af landets største byer, hvis testperioden viser sig gunstig for både webbutikken og fragtfirmaet. 

Mest Læste

Annonce