Den forventes at sælges fra 2026.
Lige nu læser andre
Selvom, at elektrificering ikke har revolutioneret motorcyklerne på samme vis som bilerne, så ser det nu ud til, at der alligevel kommer elektrisk motorcykler.
Honda, der er verdens største producent af motorcykler, har nemlig løftet sløret for, at deres første serieproducerede elmotorcykkel er klar til at rulle ud fra fabrikken.
Det skriver det norske medie Elbil.
Efter at have præsenteret EV FUN Concept sidste år, er modellen nu døbt WN7, og produktionen går i gang i efteråret. De første maskiner forventes hos forhandlerne i begyndelsen af 2026.
Honda er en gigant inden for tohjulede køretøjer og kunne i maj markere, at de gennem 75 år har solgt intet mindre end en halv milliard motorcykler. At mærket nu tager springet ind i det elektriske segment, ses derfor som en mulig milepæl for hele branchen.
Læs også
Detaljerne om WN7 er endnu sparsomme. Producenten holder kapaciteten på batteriet tæt til kroppen, men vægten på 217 kilo antyder omkring 10 kilowattimer. Rækkevidden er angivet til lidt over 130 kilometer, hvilket er væsentligt mindre end konkurrenten Zero, men Honda har et trumfkort i baghånden.
WN7 får nemlig CCS-ladestik, så førerne kan benytte de mange hurtigladere, der findes i Europa. Hurtig går det dog ikke. Honda selv oplyser, at batteriet kan lades fra 20 til 80 procent på cirka en halv time, mens en fuld opladning i hjemmet tager under tre timer.
Cyklen er udstyret med en fem-tommers TFT-skærm med særlige EV-menupunkter, RoadSync-forbindelse og fuld LED-belysning.
Motoren leverer omkring 100 Nm moment, svarende til kræfterne fra en 600-kubikcentimeters motor, men med et bundtræk, der nærmer sig større modeller.
Honda holder stadig prisen hemmelig, men frister allerede med forhåndsbestillinger og en gratis sædetaske til dem, der bestiller inden 4. november.
Læs også
WN7 er måske ikke et teknologisk kvantespring, men den repræsenterer et seriøst bud på en elektrisk motorcykel, der kombinerer Hondas mangeårige erfaring med en tydelig vilje til at tilpasse sig fremtidens krav.