“Jeg synes, at det har været virkelig utrygt,” siger en kunde.
Lige nu læser andre
Når en offentlig myndighed eller virksomhed oplever problemer, som vedrører brugere eller kunder, plejer de at være hurtige til at melde noget ud.
Såfremt det ikke sker, kan der hurtigt opstå en vis panik hos dem, der må gå rundt i uvished, og det har vi netop set et eksempel på.
Lunars investeringsplatform, som Saxo Bank står bag, havde dataproblemer i går, og eftersom banken ikke meldte noget ud, tog flere kunder kontakt til medierne.
Blandt andet henvendte Rebekka Hellstrøm sig til Ekstra Bladet, efter hun havde modtaget et opkald fra en ukendt kvinde.
Kvinden fortalte, at hun havde modtaget en e-mail, hvor Rebekkas personlige oplysninger pludselig stod angivet som hendes egne.
Læs også
Derefter gik der ikke lang tid, før sagen tog en yderligere drejning. Kort efter modtog Rebekka nemlig en mail, der fortalte hende, at hun havde ændret login-oplysninger – så de tilhørte en mand.
“Jeg synes, at det har været virkelig utrygt. Det er slet ikke til at finde hoved og hale i det. Det er mærkeligt, at der ikke bliver meldt noget ud. Det har faktisk været en ret paranoid dag for mig, da jeg ikke har vidst, om det var scammere, der var på spil,” siger hun.
Indrømmer udfordring
Selv efter Rebekka havde taget kontakt til Saxo Bank, vidste hun ikke, hvad der var op og ned i sagen.
Over for Ekstra Bladet har banken dog indrømmet, at de oplever udfordringer, som de arbejder på højtryk for at få løst. De oplyser ydermere, at berørte kunder bør reagere med det samme:
“Vi kan bekræfte, at der i øjeblikket er tekniske udfordringer på Lunars investeringsplatform, som håndteres af Saxo Bank. Vi arbejder intensivt på at løse problemet og er i fuld gang med at danne os et overblik over situationen. Vi opfordrer alle kunder, der er berørt, til at kontakte os telefonisk, så vi kan hjælpe dem bedst muligt.”
Læs også
Det vides endnu ikke, hvor stort omfanget af udfordringerne er.