“Nu gik den altså ikke længere.”
Lige nu læser andre
Dagligvarekæderne har haft et par turbulente år.
Mens nogle kæder rider på en bølge af kundeloyalitet og tillid, har andre sværere ved at slippe fortidens problemer.
Det viser årets store brancheundersøgelse fra Loyalty Group, hvor knap 4.700 forbrugere har givet deres vurdering af de dagligvarebutikker, de oftest handler i.
Her bliver der kigget på alt fra service og image til tillid og værdi for pengene – og i den samlede vurdering skiller ét navn sig negativt ud.
Det skriver B.T.
Læs også
“Snak om hvorvidt de ville overleve, fik folk til at se med blidere øjne på dem, men nu gik den altså ikke længere,” siger Lars Jepsen, der er researchchef i Loyalty Group.
I undersøgelsen er det Coops lavpriskæde 365discount, der tager sidstepladsen.
Trods forbedringer i regnskabet, herunder en positiv ændring i driftsresultatet på 209 millioner kroner, har kundernes syn ikke fulgt med.
“Det er vi meget fokuserede på at ændre, omend vi ved, at det tager tid at ændre kundernes syn på os som kæde, men det er et arbejde vi er i gang med – og når vi kigger i egne tal, har kundetilfredsheden som sagt aldrig været højere i kædens historie,” lyder det fra kædedirektør Michael Tilsted.
Dagligvareekspert Per Østergaard påpeger, at forskellen mellem kæderne også handler om fleksibilitet.
Læs også
Hvor selvstændige købmænd i f.eks. Meny og Rema 1000 kan præge butikken lokalt, er strukturen i 365discount og Netto mere låst.
Det kan tilsyneladende mærkes, når kunderne træder ind ad døren.