Kulturministeren bakker op om ny festival for samtidskunst

Med en støtte på 750.000 kr. er kulturministeren med til at sikre realiseringen af en ny ambitiøs kunstfestival i København – Copenhagen Contemporary Art Festival.

Festivalen vil finde sted i august-september 2012 på Københavns fem kunsthaller: Kunsthal Charlottenborg, Den Frie Udstillingsbygning, Kunstforeningen Gl. Strand, Nikolaj Kunsthal og Overgaden Institut for Samtidskunst.
Kulturminister Per Stig Møller siger:

”Det glæder mig meget, at der er taget initiativ til en flot og internationalt orienteret samtidskunstfestival i København. Copenhagen Contemporary Art Festival er et ambitiøst og flot projekt, som kræver en stor og koordineret indsats. Derfor er det overordentlig positivt, at festivalen bygger på, at de fem kunsthaller i København alle har andel i projektet og løfter i flok. Jeg vil gerne bidrage til realiseringen af festivalen med et beløb på 750.000 kr. til udstillinger og aktiviteter i det offentlige rum. Jeg glæder mig til at se resultatet!”

De fem kunsthaller er blevet udvalgt som arrangører af festivalen efter en konkurrence arrangeret af Statens Kunstråd i foråret 2010.

Yderligere oplysninger om Copenhagen Contemporary Art Festival finder du på ccaf.dk

DenOffentlige.dk på DenOffentlige.dk Bliv medlem af DenOffentlige og vær med til at skabe debatten, dele viden og fremme en god udvikling i samfundet....
Aktivitet: Artikler: 1359 | Events: 31 | Kompetenceområder: 5

5 seneste job