Ny fælleskommunal enhed får 15 mio. kr. til at sikre gode selvbetjeningsløsninger

19/12/2011 08:48

Nick Allentoft

De selvbetjeningsløsninger, som borgerne bruger for at ordne deres ærinder i kommunen via nettet, er langt fra gode nok. Kommunerne ønsker derfor, at der sker et markant løft af løsningerne. KL’s bestyrelse besluttede den 15. december 2011 at afsætte 15 millioner kroner til sikring af gode selvbetjeningsløsninger.

Det sker som en del af Den fælleskommunale digitaliseringsstrategi i projektet Effektiv digital selvbetjening. Projektets formål er at sikre gode og effektive selvbetjeningsløsninger.

For at give de kommunale selvbetjeningsløsninger et markant løft oprettes en ny fælleskommunal enhed. Enheden skal som en del af projektet Effektiv digital selvbetjening sikre, at der på alle de kommunale opgaveområder, hvor selvbetjening bliver obligatorisk, er gode og effektive løsninger. Enheden består af medarbejdere fra kommunerne, KL og KOMBIT. Enheden oprettes i januar 2012.

Mest Læste

Annonce