Det er især den sidste del, der er den svære og irriterende – vil mange mene. Det kræver hårdt arbejde og lang tid, og der er derfor heller ikke mange, som bryder sig om selve flytningen. Du kan dog gøre nogle ting for at gøre flytningen lettere. Nogle af disse ting kan du læse om herunder, hvor du netop får nogle tips til at gøre flytningen lettere og problemfri.
Få hjælp til nedpakningen
Første skridt på vejen til at flytte er nedpakningen. Hvis du før har pakket hele dit liv i flyttekasser, vil du vide, at det er et stort arbejde, der kræver meget tid. Flyttekasserne skal samles, alt skal pakkes ned i dem, og alt skal vejes, så kasserne ikke bliver for tunge. I processen får du et stort indblik i, hvor mange ting du har, og du kommer måske til at bruge længere tid end beregnet, fordi du netop bliver overrasket over dette. Hvis du vil gøre flytningen lettere for dig selv, kan du derfor få andre til at lave det kedelige arbejde. Der er flere flyttefirmaer, der er begyndt at tilbyde at pakke tingene i kasser, inden de flyttes. Du kan derfor uddelegere det måske kedeligste og mest tidskrævende arbejde ved hele flytningen.
Lad butikkerne komme til dig
Efter din flytning finder du måske ud af, at der er nogle ting, du mangler, for eksempel gardiner og gulvtæpper. Det kan være tidskrævende og besværligt at skulle ud for at finde de forskellige ting. Derfor kan du også gøre det lettere for dig selv ved at lade forhandlerne komme til dig. Du kan for eksempel booke Gardinbussen til at komme forbi din nye bolig. I den finder du et stort udvalg af forskellige gardiner, du kan vælge imellem, hvorefter Gardinbussen skræddersyr gardinerne til din bolig.
Lav lister – og overhold dem
Hvis du vil gøre flytningen lettere for dig selv, kan du med fordel planlægge den. Jo mere du planlægger på forhånd, desto nemmere bliver det for dig at eksekvere det. Du kan derfor med fordel lave lister over, hvad du skal pakke, hvad du mangler at købe, hvad du skal huske under flytningen og så videre. Du vil med garanti glemme noget, når du planlægger – men jo mere du planlægger, desto færre ting vil du glemme, og desto bedre vil du være forberedt.