Der er stort set ikke den begivenhed, der i år er påvirket af coronavirussen. Enten bliver begivenhederne aflyst eller udskudt, men det er ikke tilfældet for indkøbsfesten Black Friday.
Det bliver en anderledes oplevelse i år, men begivenheden er langt fra aflyst. Det oplyser Nets i en pressemeddelelse, der har undersøgt butikkernes planer for Black Friday.
“Det er tydeligt, at Black Friday er en stor salgsdag for detailhandlen. Det er blevet en veletableret begivenhed, som både butikker og kunder ser frem til. Over 82 procent af de virksomheder, der forventer at deltage, har afholdt Black Friday tre eller flere gange tidligere med gode erfaringer. Og på trods af corona, så forventer butikkerne en god omsætning. Omkring 19 procent svarer også, at de har brug for ekstra indtjening oven på nedlukningen,” fortæller Natalia Laursen, Marketingchef i Nets.
En anderledes indkøbsfestBekæmpelse af stigende smittetal harmonerer dårligt med kø-tilbud og nærkontakt blandt købelystne kunder. Ud over de gængse corona-restriktioner, så har 27 procent af virksomhederne valgt at indføre ekstra forholdsregler for at nedsætte risikoen for smitte.
Blandt andet har butikkerne valgt af køre tilbud over en længere periode for at fordele kundestrømmen. Andre forholdsregler inkluderer ekstra personale, større afstand mellem tilbuddene i butikken og øget fokus på online salg.
Nets har også spurgt de danske kunder om deres planer for Black Friday og her svarer omkring hver tredje, at de forventer at deltage i Black Friday. Blandt detailvirksomhederne er det 42 procent, der har planlagt tilbud.