Virksomheder med e-salg bruger ofte sociale medier

40 pct. af de virksomheder, der har mindst ti ansatte, bruger sociale medier i 2013. Blandt virksomheder med e-salg, fx via hjemmeside, er andelen imidlertid hele 56 pct.

Det viser tal fra publikationen It-anvendelse i virksomheder 2013, der offentliggøres i dag.

Flere store end små virksomheder bruger sociale medier, men forskellen er ikke markant. De store virksomheder supplerer dog hyppigere de sociale netværk som Facebook med andre typer sociale medier, fx med egen blog.

I publikationen finder du disse og andre spændende resultater, fx:

  • Mindre end en tredjedel af websalget sker til private forbrugere.
     
  • Mere end hver tredje virksomhed har modtaget web-ordrer fra andre EU-lande. Hver femte fra et land fra resten af verden.
     
  • Andelen af virksomheder, der benytter sig af cloud computing, er steget med en femtedel fra 2012 til 2013.
     
  • Generelt har virksomheder, der benytter cloud computing intensivt, hurtigere bredbåndsforbindelser end øvrige virksomheder.
     
  • 60 pct. af virksomhederne har mobil adgang til internettet i 2013 mod 53 pct. i 2012

For yderligere information om udgivelsen er du velkommen til at kontakte Martin Lundø, tlf. 39 17 38 73, [email protected].

Danmarks Statistik på DenOffentlige.dk Danmarks Statistik er den centrale myndighed for dansk statistik. Vores opgave er at indsamle, bearbejde og offentliggøre statistiske oplysninger om det danske samfund. Pålidelig statistik er en ...
Aktivitet: Artikler: 23 | Kompetenceområder: 2

Er du også aktiv i og omkring den offentlige sektor, så læs om mulighederne for at blive udgiver på DenOffentlige.dk her.
Læs mere her

Få mere af det væsentlige

DenOffentliges nyhedsbrev udkommer alle hverdage med:

  • Overblik
  • Videndeling
  • Nyheder
  • Inspiration
  • Debat
BLIV EN DEL AF DENOFFENLIGE

TILMELD NYHEDSBREV

Mest læste

Seneste kommentarer

Læs også