Forside Generelle nyheder Folk strømmer til MENY efter én ting: Salget blev firedoblet...

Folk strømmer til MENY efter én ting: Salget blev firedoblet på 8 dage

Meny, matbutikk, madbutik, dagligvarer, groceries
MGDK

Pludselig gik det amok.

Lige nu læser andre

Næsten alting er steget i pris gennem de seneste år.

Det kommer især til udtryk, når man besøger sit lokale supermarked, hvor alt fra smør til kød er blevet så dyrt, at mange desperat kigger efter gule mærker.

Selvom hver en krone bliver vendt rundt omkring i de danske hjem, så er der alligevel lidt overskud til søde sager – og især ét produkt er populært.

Det skriver B.T.

Firedoblet på 8 dage

Både MENY og SPAR har oplevet en eksplosiv stigning i efterspørgslen på chokoladeskildpadder, og faktisk er det ikke helt tilfældigt.

Læs også

“Det viste sig at handle om et afsnit af tv-serien Klovn, hvor en chokoladeskildpadde indgik. Afsnittet blev vist første gang den 10. august, og i de følgende otte dage blev vores salg firedoblet i forhold til året som helhed,” lyder det fra Morten Vestberg, der er kommunikationsdirektør i Dagrofa, som har MENY og SPAR under vingerne.

Han fortsætter med at kaste lys over, at der er gået lidt luft af ballonen, men at efterspørgslen stadig er højere end før:

“Salget fortsatte sådan i omtrent fem uger, og selv om det er faldet igen, ligger det stadig højere end før det pågældende afsnit,” siger Morten Vestber.

Med på joken

Toms Group, som er virksomheden bag skildpadden, er selv med på joken.

På Instagram har de for eksempel delt et opslag, hvor de opfordrer til, at man tænker sig godt om, inden man spiser en chokoladeskildpadde.

Læs også

Ifølge Klovn-afsnittet kan det nemlig være ganske farligt at indtage sådan en. Især, hvis man har fået den af Revisor Kurt.

Se det omtalte opslag herunder.

Ads by MGDK