Forside Generelle nyheder Danske Bank med vigtig besked: Gælder samtlige kunder

Danske Bank med vigtig besked: Gælder samtlige kunder

danske bank
shawnwil23 / Shutterstock.com

Måske er du ramt.

Lige nu læser andre

Når de danske banker udsender beskeder til kunderne, kan det dreje sig om mange forskellige ting.

Det kan være små påmindelser om betalinger eller information om nye funktioner i netbanken.

Flere oplever nu, at der indimellem dukker beskeder op, som opfordrer til, at de reagerer med det samme.

Afsenderen ser velkendt ud, men alligevel skal man passe godt på.

Fupbesked

Danske Bank har netop udsendt en advarsel via ‘Mit digitale selvforsvar’.

Læs også

Banken er blevet informeret om, at en række kunder for nylig har fået tilsendt beskeder, der ser ud til at komme fra ‘Daisy fra Danske Bank’.

I beskeden bliver modtageren opfordret til at gå ind på beskedplatformen Telegram og starte en samtale.

Det skal man dog under ingen omstændigheder gøre. Det er nemlig et fupnummer.

Svindlerne forsøger at trække folk væk fra almindelige kontaktkanaler, så de lettere kan få adgang til private oplysninger.

“Denne sms kommer IKKE fra Danske Bank og du skal derfor ikke følge beskedens instruktioner. Slet i stedet beskeden, hvis du modtager den,” skriver Danske Bank i advarslen og fortsætter:

Læs også

“Husk, at din bank ALDRIG vil kontakte dig og bede dig om at udlevere personlige oplysninger, kort- eller kontooplysninger.”

(Artiklen fortsætter under billedet)

Slet beskeden

Danske Bank understreger, at man bør slette beskeden omgående, hvis man modtager den.

Der er ingen grund til at svare eller klikke på noget som helst, og når den først er slettet, risikerer man ikke at klikke på et link ved et uheld.

Det er generelt en god idé at være kritisk, hvis en besked pludselig beder om kontakt på usædvanlige platforme.

Ads by MGDK