Chef for Mennesker og Kultur, Birgit Jensen (t.h.) er sammen med Kundeservicechef Christina Kragh nu en del af det team, der skal bidrage til at realisere Bolinds strategi. Den nye strategi handler om at sikre et endnu stærkere nærvær hos kunderne i boligsektoren og skabe endnu mere professionel og opdateret organisation med strømlinede, effektive procedurer og en grønnere profil. Foto: Bolius

Bolind booster ny strategi med to kvindelige ledere

Ledelse

16/02/2021 10:54

Theis

Kunder vil have sublim service. Den kan et topmotiveret team af dygtige medarbejdere bedst yde. Derfor investerer boligselskabernes indkøbsforening Bolind nu i oprettelsen af en ny afdeling ved navn Mennesker og Kultur.

Til at lede den har Bolind håndplukket den erfarne HR-profil Birgit Jensen. Samtidig ansætter Bolind også en anden stærk profil, Christina Kragh, til at udvikle organisationens kundeservice.

Det er faktisk en tilfældighed, at det netop er to kvinder, der nu træder ind i ledelsesgruppen i Bolind. Det var alene resultater og kvalifikationer, der gjorde udslaget. Men det har dog resulteret i en mere ligelig kønsfordeling i Bolinds ledelse. Chef for Mennesker og Kultur, Birgit Jensen er sammen med Kundeservicechef Christina Kragh nu en del af det team, der skal bidrage til at realisere Bolinds strategi.

Den nye strategi handler om at sikre et endnu stærkere nærvær hos kunderne i boligsektoren og skabe endnu mere professionel og opdateret organisation med strømlinede, effektive procedurer og en grønnere profil. Bolind fik i 2020 også ny CEO, og Peter Andersen gjorde det ved sin tiltræden klart, at markedet også kan forvente et øget fokus på både bæredygtighed, social ansvarlighed og service i samarbejdet med Bolind.

Det forpligter på mange planer at være Danmarks førende leverandør af hvidevarer og driftsvarer målrettet den almene boligsektor. Det er et must, at vi har en god servicebackup, og her er vores force, at vores kundeservice har en stor viden om dette segment, i og med vi har handlet med boligselskaberne i mere end 70 år. Det betyder, at vi kan imødekomme kundernes behov for en mere personlig rådgivning, siger Christina Kragh, Kundeservicechef i Bolind.

Hun er uddannet i salg, marketing, ledelse og HR og har bestridt lederstillinger i virksomheder som Renz og Evers. I sin afdeling har hun nu 13 kolleger, heraf to helt nye, der er blevet ansat for at bidrage til, at alle kunder oplever nærvær og effektivitet, når de bestiller varer.

For øjeblikket er der som følge af corona flere leverandører, der har leveringsproblemer. Her kan vi naturligvis ikke bare trylle, men vi kan godt fokusere knivskarpt på at hjælpe kunderne med at finde løsninger med alternative produkter, så de rent faktisk kan nå i mål med deres projekter og få dækket deres aktuelle behov, fortæller Christina Kragh, som på de indre linjer sideløbende optimerer processer og procedurer for at frigøre mere tid til at skabe en bedre oplevelse af nærvær hos Bolinds kunder.

En samlet HR-indsats

Hidtil har Bolinds HR-mæssige opgaver været fordelt mellem organisationens ledere og været suppleret af eksterne leverandører. Men nu har Bolind taget en strategisk beslutning om at etablere en decideret funktion for Mennesker og Kultur, som den erfarne HR-profil Birgit Jensen står i spidsen for. Hun har opbygget HR-funktioner og løst HR-opgaver i en række andre mellemstore virksomheder somPascal A/S og Fiberby.

Jeg tror på, at udvikling og forandring hos mennesker skaber grundlag for organisatorisk udvikling og mulighed for strategisk og forretningsmæssig udvikling. Det er min drivkraft for at skabe en arbejdsplads, hvor det er både sjovt og lærerigt at være, siger Birgit Jensen, Chef for Mennesker og Kultur i Bolind. Dette var grundlaget for, at hendes forrige arbejdsplads Pascal A/S i 2019 og trods svære corona-vilkår også i 2020 opnåede certificering som "Great Place to Work". 

Bolind har hovedkontor i Søborg, og staben tæller nu 55 ansatte.

Mest Læste

Annonce