Foto: Twitter

Er hun ”hele Danmarks Mette”?

Netto’s kundeblad, LIME, har denne måned Mette Frederiksen på forsiden samt i et interview med overskriften ”Hele Danmarks Mette”.

Det har fået flere til at reagere. Det er dog ikke statsministerens optræden i bladet, der har skabt debat og en kras kritik bland politikere og meningsdannere, men derimod den manglende journalistiske uafhængighed, som flere mener præger bladets dækning, skriver Indblik.dk

Kritik fra politikere og chefredaktør
Søren Pind, tidligere justitsminister og Venstre-politiker har skrevet på Twitter: ”Det her kunne Socialdemokratiet ikke købe sig til..”

Ansvarshavende chefredaktør for Berlingske, Tom Jensen, har heller ikke lagt skjul på sin holdning på Twitter: ”Jamen er det ikke bedårende som Netto i deres magasin LIME får fremstillet landets moder som en total kloning af Dronning Margrethe II. Kvalmende at et reklamebureau vil ta’ penge fra Netto for at fremstille sådan en gang tyndbenet jammer, uden snert af journalistik.”

Topchef tager afstand
Allerede to timer efter bladets forside blev udgivet på Twitter, var topchef for Salling Group, Per Bank, allerede ude og tage afstand til forsiden og anbefalede, at det eksterne contentbureau burde have overvejet objektiviteten nærmere, skriver Indblik.dk

Salling Group udtaler til Politiken, at redaktionen bag LIME er uafhængig af Salling Group, men erkender at de har ramt lidt skævt med beskrivelsen af statsministeren.

TILMELD NYHEDSBREV

Mest læste

Seneste kommentarer

Læs også